اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی حاجی‌آباد خبر داد

آغاز برداشت بهاره گندم از مزارع حاجی‌آباد هرمزگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد از آغاز برداشت محصول گندم از مزارع این شهرستان و از پیش‌بینی برداشت 44 هزار تن گندم خبر داد.

آغاز برداشت بهاره گندم از مزارع حاجی‌آباد هرمزگان

محمد علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد با اعلام برداشت محصول گندم از مزارع این شهرستان اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم در شهرستان حاجی‌آباد 11 هزار هکتار است و با عملکرد چهار تن در واحد سطح پیش‌بینی می‌شود حدود 44 هزار تن محصول گندم برداشت شود.

وی با بیان اینکه سطوح زیر کشت گندم حاجی‌آباد از ارقام دروم و گندم معمولی است، خاطر نشان کرد: جهت تولید محصول مناسب و با کیفیت اقداماتی شامل برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه کاشت، داشت و برداشت و نیز نظارت و توصیه‌های فنی و تخصصی توسط کارشناسان به کشاورزان انجام گرفته است.

این مسئول افزود: عمده کشت گندم در شهرستان در مناطق گنج، آشکارا، تزرج، سیروئیه، طارم، برآفتاب، فارغان، احمدی و درآگاه صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی حاجی‌آباد گفت: زمان کشت گندم از نیمه اول آبان ماه آغاز و برداشت نیز در اواخر اردیبهشت ماه تا خرداد ماه انجام می‌شود.

علیپور، همچنین از خرید پنج هزار تن گندم در یک هفته گذشته از کشاورزان شهرستان حاجی‌آباد خبر داد و گفت: دو مرکز خرید برای این کار در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی حاجی‌آباد، درباره مراکز در نظر گرفته برای خرید گندم نیز خاطر نشان کرد: دو مرکز خرید برای گندم در حاجی‌آباد در نظر گرفته شده است که یک مرکز خرید در گهکم و یک مرکز نیز در فارغان اختصاص داده شده است.

رئیس جهاد کشاورزی حاجی‌آباد در زمینه قیمت خریداری شده گندم گفت: در حال حاضر گندم معمولی کیلویی 720 تومان و گندم دروم کیلویی 750 از کشاورزان خریداری می‌شود.

حاجی‌آباد واقع در شمال هرمزگان و با استان‌های فارس و کرمان همجوار است.

در این شهرستان علاوه بر گندم، تمامی محصولات جالیزی و مرکبات نیز کشت و برداشت می‌شود.

حاجی‌آباد قطب کشاورزی هرمزگان محسوب و نقشی اساسی در تامین و تعدیل بازار محصولات کشاورزی استان‌های همجوار نیز دارد.

انتهای پیام/88002/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول