اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز آزادسازی خرمشهر

خاطرات رزمندگان در قزوین روایت می‌شود

جانشین ستاد کنگره شهدای استان قزوین گفت: با حضور خانواده‌های معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس در آزادسازی خرمشهر، خاطرات رزمندگان در سالروز آزادسازی خرمشهر در قزوین روایت می‌شود.

خاطرات رزمندگان در قزوین روایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا سبحانی‌فر در جمع خبرنگاران استان که در سالن جلسات معراج شهدای قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تجمع رزمندگان، فرماندهان و خانواده‌های معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس سوم خرداد مصادف با روز آزادسازی خرمشهر در قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم فرصت خوبی برای معرفی عملیات بیت‌المقدس است که یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین عملیات‌های بود که موجب افتخار و غرور ملی و اسلامی انقلاب شکوهمند ایران شد.

جانشین ستاد کنگره شهدای استان قزوین اضافه کرد: به منظور پاسداشت و تجلیل از مقام شامخ شهدا در تجمع رزمندگان، فرماندهان و خانواده‌های معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس با شنیدن بازخوانی خاطرات رزمندگان این عملیات، از خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان و فرماندهان آن سال‌ها تقدیر می‌شود.

سبحانی‌فر اضافه کرد: رزمندگان شهرستان قزوین در آزادسازی خرمشهر با حضور گسترده و پرشور خود، 144 شهید را در عملیات بیت‌المقدس تقدیم نظام و انقلاب کردند تا ثابت کنند که در راه شهادت و جهاد در راه خدا همیشه پیش‌قدم بوده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه عملیات بزرگ بیت‌المقدس نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود، عنوان کرد: این عملیات به اندازه‌ای عظیم بود که توانست معادلات جهانی، ملی و منطقه‌ای را به سود ایران تغییر دهد.

جانشین ستاد کنگره شهدای استان قزوین تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس که از دهم اردیبهشت تا سوم خرداد ماه سال 61 اتفاق افتاد و منجر به آزادسازی خرمشهر شد، به نوعی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود و اثبات کرد که مردمان غیور این سرزمین حتی اجازه نمی‌دهند دست دشمنان و بیگانگان به یک وجب از خاک کشورشان برسد.

سبحانی‌فر با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر شکست سنگینی را به صدام و همه متحدانش وارد کرد، افزود: در این عملیات 19 هزار نفر اسیر شدند و بیش از 16 هزار کشته و زخمی به کشور صدام تحمیل شد.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی کشورمان پس از آزادسازی خرمشهر فعال شد، عنوان کرد: پس از عملیات بیت‌المقدس بیشتر کشورهای دنیا و دشمنان نظام که شکست را حتمی می‌دانستند به کمک صدام شتافتند و از هیچ کمکی به این کشور عربی دریغ نکردند.

انتهای پیام/77004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول