اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ستاد برگزاری حماسه "پد خندق" مطرح شد

روایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نبرد بدون اسلحه رزمندگان این استان با عراقی‌ها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد برگزاری حماسه عملیات "پد خندق" از نبرد بدون اسلحه رزمندگان این استان با عراقی‌ها سخنان ناگفته‌ای را بازگو کرد.

روایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نبرد بدون اسلحه رزمندگان این استان با عراقی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری در ستاد برگزاری حماسه "پد خندق" با اشاره به برخی محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای کشور اظهار کرد: همه ما مشکلات مالی و کمبودها را می‌دانیم ولی نباید تکلیف‌ها و توفیق‌ها برای کار کردن در مسیر ایثار و شهادت تحت تأثیر بی‌پولی‌ها و اینگونه کمبودها قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به گلایه یکی از اعضای این ستاد برای تحت سؤال قرار گرفتن از نحوه هزینه‌کرد و کمک‌های ادارات به کنگره شهدا از سوی دیوان محاسبات گفت: بدون شک هزینه کردن هر ریالی از بیت‌المال نیازمند وجود حساب و کتاب و نظارت است و اگر جایی هزینه کردن‌های ما در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت با پرسش مواجه می‌شود نباید سرخورده شویم و دست از کار بکشیم بلکه باید بدانیم که خرج کردن یک بسیجی و انقلابی بدون حساب و کتاب یک ضعف بزرگ است که نباید باشد.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به حماسه «پد خندق» افزود: اکنون بودجه سال جدید مشخص نیست و نمی‌توان برای اختصاص بودجه مشخص به کسی قول داد ولی شک نکنید که کار کردن در این مسیر توفیق می‌خواهد و هر کس کاری از دستش برمی‌آید برای برگزاری یک همایش و یادواره باشکوه انجام دهد.

صابری توجه به حماسه «پد خندق» را موجب تحت‌الشعاع قرار گرفتن سایر حماسه‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس ندانست و ادامه داد: هر قدمی از شهدا اثرگذاری خاص خود را دارد.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به پیشنهاد رئیس حوزه هنری پیرامون نامگذاری ملی روز چهارم تیرماه به نام روز کهگیلویه و بویراحمد، این پیشنهاد را خوب توصیف کرد، گفت:‌ به دلایل مختلف از جمله دیر شروع کردن و سهیم بودن رزمندگانی خارج از این استان عملی شدن این پیشنهاد کمی سخت است.

صابری همچنین اضافه کرد: برخی‌ها که گله می‌کنند شهر سیاه‌پوش شده و نصب تصاویر متعدد مبارک شهدا در نقاط مختلف شهر، مرگ را تداعی می‌کنند، باید بدانند که ما نیامده‌ایم که دیگران از ما خوششان بیاید بلکه ما تکلیفی داریم که باید به آن عمل کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: کارها در حوزه شهید و شهادت باید از جنس کار حسین بالازاده، خردسالی که برای رفتن به جبهه به هر دری متوسل شد تا مجوز آن را از مقام معظم رهبری ( رئیس جمهور وقت) گرفت، باشد نه اینکه به دنبال ارائه آمار و چانه‌زنی برای بودجه و بهانه‌تراشی برای کمبود اعتبارات باشیم.

گفتنی است «پد خندق» نام عملیاتی است که رزمندگان لر زبان استان کهگیلویه و بویراحمد بدون اسلحه و مهمات در مقابل سربازان مسلح عراقی ایستادگی کردند و حماسه‌ای جاودان را در تاریخ رقم زدند.

انتهای پیام/82005/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول