اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور شرکت در مراسم 14 خرداد

20 هزار زائر قزوینی به مرقد امام‌(ره) اعزام می‌شوند

مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین سهمیه این استان را برای اعزام زائران به مرقد امام خمینی (ره) در سال جاری 20 هزار نفر اعلام کرد.

20 هزار زائر قزوینی به مرقد امام‌(ره) اعزام می‌شوند

حسین فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اعزام زائران به مرقد مطهر امام خمینی (ره) همزمان با سالروز رحلت ایشان، اظهار داشت: از کل سهمیه استان، سه هزار نفر با همیاری دست‌اندرکاران و مسئولان اجرایی از شهرستان تاکستان اعزام می‌شوند.

فرهادی افزود: همچنین طی برنامه ریزی‌ها و جلسات برگزار شده در استانداری قزوین و اداره کل حمل و نقل استان، اعزام زائران به این مراسم به صورت هماهنگ از سطح استان در روز چهاردهم صورت می‌گیرد.

وی همچنین اعزام علاقه‌مندان به اردوهای راهیان نور را بخش دیگری از وظایف حوزه کاری خود برشمرد.

این مسئول در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور مناطق غرب کشور تصریح کرد: اعزام شش هزار و 500 نفر از زائران قزوین به غرب کشور در ابتدای تیر ماه سال جاری و پس از پایان امتحانات دانش‌آموزی و دانشگاهی آغاز می‌شود.

فرهادی بیان کرد: بخش نخست زائران پیش از ماه مبارک رمضان و تعداد باقی‌مانده نیز پس از پایان آن به اردو‌های غرب کشور اعزام می‌شوند.

وی اجرای برنامه راهیان نور سپاه صاحب‌الامر(عج) را در سال 91 و 92 بسیار گسترده توصیف و خاطرنشان کرد: آن گونه که از دل‌نوشته‌های زائران بر می‌آید، برگزاری این برنامه‌ها برای آنان رضایت‌بخش بوده است.

مسئول اردویی‌، راهیان نور و گردشگری سپاه استان قزوین تصریح کرد: همکاری نواحی سپاه‌های شهرستانی و تعامل بخشداران، شهرداران و در مجموع مدیران استانی در امر برپایی راهیان نور 92 گرانقدر و ارزشمند بوده است.

فرهادی به اقدام شایسته بسیجیان ناحیه امام سجاد (ع) در خصوص برپایی نمایشگاهی در یادمان شهدای هویزه در نوروز سال جاری با عنوان «یادگار مدینه» اشاره کرد.

وی گفت: از یک ماه پیش از آغاز اعزام راهیان نور حدود 30 نفر از بسیجیان ناحیه امام سجاد(ع) با برنامه‌ریزی و هماهنگی با استانداری خوزستان نمایشگاه یادگار مدینه را در منطقه شهدای هویزه برپا کرده است که مورد استقبال گسترده زائران قرار گرفت.

این مسئول در خصوص نحوه ساماندهی خادمان راهیان‌نور تصریح کرد: در حال حاضر پس از ثبت نام خادمان راهیان نور در سایت اینترنتی و شرکت آنان در دوره‌ها و کلاس‌های مخصوص در مرکز استان برای آنان کارت صادر می‌شود.

فرهادی ادامه داد: از 23 اسفند تا 15 فروردین ماه سال جاری 30 نفر از خادمان به صورت ثابت در مناطق عملیاتی جنوب کشور مشغول به کار بودند.

وی با بیان اینکه تعداد یک هزار نفر در راهیان نور 91 تا 92 استان قزوین همکاری داشتند، گفت: در راهیان نور غرب کشور نیز به همین تعداد خادم و دست‌اندرکار حضور دارند؛ اما عمده فعالیت آنان در مناطق عملیاتی جنوب کشور است.

مسئول اردویی‌، راهیان نور و گردشگری سپاه استان قزوین با اشاره به عمق تأثیرگذاری یادمان‌های دفاع مقدس در جامعه ادامه داد: در حال حاضر یکی از سوله‌های اردوگاه شهید مسعودیان شهر اهواز که در اختیار سپاه استان قزوین قرار دارد، با ظرفیت 500 نفر آماده استقبال و میزبانی از اقشار زائران دانش آموزی، محلات و دانشجویی است.

فرهادی پیرامون ساخت اردوگاه راهیان نور در استان خوزستان توسط سپاه صاحب‌الامر(عج) بیان کرد: با تهیه زمین و انجام دیوارکشی، کار ساخت اردوگاه راهیان‌نور استان قزوین در شهر خرمشهر به انجام رسیده است و در صورت تأمین اعتبار مراحل احداث آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول