اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین:

جا ماندن پیکرهای پاک شهدا سخت‌ترین لحظه برای رزمندگان بود

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: یکی از سخت‌ترین شرایط رزمندگان در این هشت سال جا ماندن پیکرهای پاک شهدا در این عملیات‌ها بود که در این زمان آنان بسیار ناراحت می‌شدند.

جا ماندن پیکرهای پاک شهدا سخت‌ترین لحظه برای رزمندگان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار سالار‌ آبنوش در اختتامیه اردوهای راهیان‌ نور بسیج دانشجویی که در حسینیه شهید مطهری (ره) سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اکنون آرامش و امنیتی که در کشور وجود دارد به برکت خون پاک شهداست بر این اساس آحاد جامعه باید بیشتر قدر آنان را بدانند تا از زحمات و سختی‌های آنان در هشت سال دفاع مقدس تقدیر شود.

وی با اشاره به اینکه شهدا برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های دین اسلام در جنگ تحمیلی حضور یافتند، اذعان داشت: اکنون مردم کشور با عزم و اراده استوار پایبند این آرمان‌ها هستند و لحظه‌ای از اهدافشان کوتاه نمی‌آیند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه دانشجویان قزوینی با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور توانستند از نزدیک با این مناطق و رشادت‌های رزمندگان اسلام آشنا شوند، ابراز داشت: امروز آنان با حضور در اختتامیه اردوهای راهیان‌ نور دانشجویی خاطراتشان را در این مناطق مرور می‌کنند.

آبنوش افزایش فرهنگ ایثار و شهادت بین دانشجویان را از جمله اهداف اردوهای راهیان‌ نور عنوان کرد و افزود: دانشجویان با بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور بیشتر با نحوه این عملیات‌ها و سیره زندگی شهدا آشنا شدند و همین امر موجب شد تا آنان فرهنگ ایثار و شهادت را بین خودشان ارتقا دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه در چند روز گذشته شهدای گمنام در استان قزوین تدفین شدند، اذعان داشت: مردم شهیدپرور این استان عاشقانه در تشییع این شهدا شرکت کردند و یک بار دیگر یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار داشت: اقشار مختلف مردم اعم از کودکان، جوانان، نوجوانان و بزرگسالان عاشقانه و با حضور پرشکوه در تدفین شهدای گمنام استان قزوین شرکت کردند تا یک بار دیگر با اهداف این شهیدان تجدید بیعت کنند که این بیانگر سند حقانیت شهدا بود.

جا ماندن پیکرهای پاک شهدا سخت‌ترین لحظه برای رزمندگان بود

وی با اشاره به اینکه عملیات مختلفی در هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت، بیان کرد: یکی از سخت‌ترین شرایط رزمندگان در این هشت سال جا ماندن پیکرهای پاک شهدا در این عملیات‌ها بود که در این زمان آنان بسیار ناراحت می‌شدند.

آبنوش ادامه داد: اکنون با پیدا کردن پیکرهای پاک شهدا و تدفین آنان در استان‌های مختلف موجب می‌شود تا از خود گذشتگی، جانفشانی، ایثار و شهامت آنان در هشت سال دفاع مقدس برای مردم تکرار شود تا آنان بیشتر با سیره زندگی آنان آشنا شوند.

وی بیان کرد: در آن موقع رزمندگان از اینکه پیکرهای هم‌رزمانشان در عملیات‌ها جا می‌ماند بسیار ناراحت بودند ولی اکنون بعد از گذشت سال‌ها پیکر پاک مطهر آنان شناسایی می‌شود و مردم عاشقانه در تشییع آنان حضور می‌یابند تا با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کنند که اکنون این صحنه‌های برای رزمندگان تجلی‌بخش آن دوران است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به شرایط کنونی جامعه اشاره کرد و گفت: اکنون فروشندگانی که کالاهای اساسی و ضروری مردم را انبار می‌کنند تا مردم در سختی زندگی کنند بدانند که همسو با شیطان بزرگ حرکت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه شهدا با گذشتن از جانشان توانستند آرامش را برای مردم فراهم کنند، اضافه کرد: این فروشندگان باید بدانند هرچه دارند از شهداست و دست از این اعمال زشتشان بردارند.

انتهای پیام/77009/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول