اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت همدان:

جبهه قراویز نماد ایثارگری رزمندگان همدان است

جانشین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت همدان گفت: کلمه قراویز در دفاع مقدس در بین مردم و رزمندگان استان همدان تنها نام یک منطقه و یک عملیات نیست بلکه یک نماد و فرهنگ است.

جبهه قراویز نماد ایثارگری رزمندگان همدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سردار حسن مظاهری بعد از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای فرهنگی سال 60 در منطقه سرپل ذهاب و قراویز اظهار داشت: کلمه قراویز در دفاع مقدس در بین مردم و رزمندگان استان همدان تنها نام یک منطقه و یا یک عملیات نیست بلکه قراویز یک نماد و فرهنگ است.

وی بیان داشت: قراویز نماد فرهنگ، ایستادگی و مقاومت و پایداری است که رزمندگان استان همدان در سال 60 آفریدند و در تاریخ مردم استان و کشور به یادگار گذاشته شد.

جانشین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت همدان تصریح کرد: عملیات سال 60 توسط رزمندگان استان همدان در جبهه قراویز باعث شد تا دشمن بعثی را در آن منطقه متوقف کنند و اجازه پیشروی به خاک ایران را ندهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های رزمندگان نبود و با ایثار و جانفشانی راه را بر دشمن نمی‌بستند سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می‌خورد.

مظاهری افزود: رزمندگان استان همدان، در ابتدای جنگ این مقاومت را شکل داده و حماسه بزرگی را آفریدند و دشمن را به حالت فلج کامل در منطقه درآوردند.

وی با اشاره به اینکه بعد از این حادثه دوباره دشمن بار دیگر به قراویز حمله کرد یادآور شد: بعد از کسب موفقیت و پیروزی رزمندگان اسلام دشمن مجددا به جبهه قراویز حمله کرد و رزمندگان ما با سلاح‌های فردی و دستان خالی در برابر دشمن ایستادگی کردند.

جانشین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت همدان ادامه داد: در این حمله که بسیار فجیع بود رزمندگان اسلام هر کدام به شکلی زخمی یا مجروح و یا شهید شدند اما نمی‌گذاشتند آن‌ها را به پشت جبهه منتقل کنیم و در زیر چرخ‌های تانک دشمن مقاومت کرده و جان دادند و حماسه جبهه قراویز را در تاریخ ثبت کردند.

وی در پایان سخنانش گفت: تمام این رشادت‌ها و دلیری‌ها، اسلام را در قبال دشمنان سربلند کرده و ما که بعد از شهیدان وارث این ثروت گران‌بها هستیم باید این میراث را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

انتهای پیام/89007/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول