اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

اعزام 7000 زائر از سیستان و بلوچستان به مرقد امام خمینی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال هفت هزار زائر از استان سیستان و بلوچستان به حرم مطهر امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند.

اعزام 7000 زائر از سیستان و بلوچستان به مرقد امام خمینی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم ناروئی در جلسه بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل که با حضور مدیران 10 کمیته ستاد اجرایی در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد ضمن تأکید بر اهمیت و کیفیت هر چه بیشتر اعزام زائران حرم مطهر اظهار داشت: برگزاری مراسم ارتحال امام و اعزام راهیان به مرقد امام (ره) جریانی عبادی، معنوی است و نباید بعد مسافت و برخی مشکلات این فرآیند ارزشی را کمرنگ و یا از کیفیت آن بکاهد.

وی افزود: انتظار می‌رود در این سفر پنج روزه معنوی همه گروه‌ها با رعایت تمامی شئونات اخلاقی و معنوی سفر مناسبی را در خاطرات استان ثبت کرده و در طی طریق تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و... مورد توجه و در اولویت‌های کاری ستاد برگزاری قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان اعزام شوندگان امسال به مرقد امام (ره) را 7 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: میهمانان خارجی شرکت کننده در این کاروان عبادی 300 نفر هستند که امیدواریم با غنای فرهنگی و رضایت کامل این سفر ارزشی را به پایان برسانند.

ناروئی از مدیران اجرایی کمیته‌ها خواست تا با درایت و مدیریت تام از همه امکانات استان برای برگزاری هرچه کیفی‌تر و پر شورتر این مراسم بهره بگیرند.

این مسئول تجارب کسب شده از مراسم ارتحال امام راحل را یک کلاس درس بی‌نظیر عنوان کرد و با پیشنهاد یکی از مدیران اجرایی مبنی بر تعیین ردیف اعتباری مشخصی از سوی دولت و مجلس برای این امر مهم موافقت کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان در مسیر جبران عقب ماندگی‌ها است و با شتاب به سمت و سوی پیشرفت در حال حرکت است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اذعان داشت: با توجه به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و کسب تجارب از سال‌های قبل در تلاش هستیم تا مراسم اعزام زائران حرم مطهر را با بهترین شرایط کیفی و کمی به انجام برسانیم.

محمود میری استقبال زائران متقاضی برای ثبت‌نام اعزام زیارت حرم مطهر را امسال بسیار پر شور عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود بیش از 7 هزار نفر که 40 درصد خواهران و 40 درصد برادران و 20 درصد را میهمانان خارجی تشکیل می‌دهند در قالب کاروان به حرم مطهر اعزام می‌شوند.

در این جلسه مدیران 10 کمیته اجرایی آمادگی خود را برای هر چه باشکو‌ه‌تر این مراسم ابراز داشتند و کمیته‌های بهداشت، امداد و درمان، امنیتی و انتظامی، کمیته اعزام، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمل و نقل، پشتیبانی و مدیریت و برنامه‌ریزی، کمیته زائران خارجی به مدیریت فرماندار، دفتر کنترل ارزیابی و پاسخگویی به شکایات و... همه تدارکات را برای اجرای مراسم مهیا اعلام کردند و خواستار تعیین ردیف اعتبار برای تسریع در اجرای هرچه بهتر این امر مهم شدند.

انتهای پیام/75003/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول