اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

سیره امام راحل بیشتر تبیین شود/ آزادگان جهان از خمینی ایران الگوبرداری می‏کنند

امام جمعه فیروزکوه با تأکید بر اینکه سیره امام راحل در جامعه باید بیشتر تبیین شود، گفت: امروز آزادگان جهان از خمینی ایران الگوبرداری می‏کنند.

سیره امام راحل بیشتر تبیین شود/ آزادگان جهان از خمینی ایران الگوبرداری می‏کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری عصر امروز در جلسه هماهنگی مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری فیروزکوه اظهار داشت: مطالعه مقاطع مختلف زندگی امام خمینی(ره) دارای درس‏ها، پندها و عبرت‏های فراوانی است که می‏تواند مورد استفاده همگان قرار گیرد.

وی گفت: با گذشت 24 سال از رحلت امام، باید در عمل نشان دهیم از آن وجود مقدس، آرمان‏های ایشان و مکتبی که پایه‏گذاری کرده‏اند، فاصله نگرفته‏ایم.

امام ملت ایران را از زیر یوغ استکبار بیرون کشید

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: امام راحل به راستی ملت ایران را از زیر یوغ استکبار بیرون کشید و در حالی که همه اسیر فکری و جسمی بوده و منابع کشورمان به یغما می‏رفت، ما را نجات داد و به ایرانیان آزادی بخشید.

وی افزود: به تعبیر یکی از بزرگان دین، «اگر تمام عمرمان را شکرگزاری کنیم، حتی شکر یک لحظه از نعمت وجود امام راحل را نمی‏توانیم به جای آوریم».

استیری خاطرنشان کرد: انسان‏ها با تجهیز خود به سلاح علم و جهاد می‏توانند تمام قله‏های افتخار را فتح کنند و این دو مقوله در وجود امام راحل جمع شده بود و نمود عینی داشت.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) از علمای تراز اول تمام اعصار هستند؛ به طوری که امروز اساتید حوزه‏های علمیه کتاب‏های ایشان را به عنوان منبع اصلی درسی خود بر می‏گزینند و روز به روز سیره و تفکر معظم‏له در جهان بیشتر تجلی می‏یابد.

معتقدیم در تمام مراحل زندگی کوچک‏ترین خطایی از امام سر نزده است

امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: امام خمینی(ره) از دوران جوانی، جهاد اکبر و مبارزه با نفس داشتند و پس از نقش‏آفرینی در پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی، جهاد با دشمنان، شیاطین و استکبار جهانی را در پیش گرفتند.

وی گفت: معتقدیم در تمامی مراحل زندگی کوچک‏ترین خطایی از امام راحل سر نزده است؛ چراکه در غیر اینصورت، به این مقام و متحول کردن دنیا نائل نمی‏شدند و پس از 24 سال از رحلتشان، در قلب‏های آحاد ملت و آزادگان جهان جای نداشتند.

استیری ابراز امیدواری کرد که آحاد مردم باید سیره امام راحل را به عنوان شیوه و راه زندگی سرمشق قرار داده و از آن در امور مختلف فردی و اجتماعی بهره گیرند.

انتهای پیام/2568/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول