اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم گرامیداشت یاد استاد

اساتید و دانش‌پژوهان موسسه امام خمینی (ره) تقدیر شدند

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام استاد با حضور علامه مصباح‌یزدی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد و در این مراسم اساتید و دانش پژوهان برگزیده این موسسه تجلیل شدند.

اساتید و دانش‌پژوهان موسسه امام خمینی (ره) تقدیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس در قم، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره استاد مطهری با پخش فیلمی در خصوص نحوه شکل گیری موسسه امام خمینی و نوع فعالیت‌های این موسسه آغاز شد که در این فیلم آیت‌الله مصباح یزدی در رابطه با اهمیت تاسیس موسسه سخن گفت.

پس از نمایش این فیلم معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به ایراد سخن پرداخت و در گزارشی، فعالیت‌های آموزشی این موسسه را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در ترم گذشته 892 دانش‌پژوه در مقطع کارشناسی در موسسه امام خمینی(ره) مشغول به تحصیل بودند، ابراز داشت: از این تعداد 34 درصد معدل بالای 18، 108 نفر معدل بالای 19 و پنج نفر معدل 20 کسب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا موسوی‌نسب این آمار را خوب و قابل تقدیر دانست و افزود: البته آیین‌نامه‌های ما در معاونت آموزشی موسسه با جدیت اجرا می‌شود و در همین راستا 139 نفر به علت غیبت بیش از حد مجاز حذف شدند.

* باید از تجربیات شهید مطهری و اساتید ایشان بهتر استفاده کنیم

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی نیز در این مراسم با بیان اینکه کار معلم «به ما هو معلم» خدمت به دیگران است، خاطرنشان کرد: آنچه که می‌تواند اساتید را خوشحال کند آن است که ما از زندگی آنها برای خودمان بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه برای بزرگداشت استاد مطهری و سایر معلمان باید از تجربیات، تعالیم و آموزه‌های آنها بهتر استفاده کنیم، گفت: باید از تمام ابعاد شخصیتی آن بزرگوار و سیره عملی و علمی ایشان و تجاربی که برای ما به ارث گذاشته است به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه جهات علمی باعث نشد استاد مطهری جهات عبادی و اخلاقی را فراموش کند، گفت: استاد مطهری تا اواخر عمر خویش، جلسات اخلاقی داشت تا حالت معنوی خود را زنده و بالنده نگه دارد.

وی با تاکید بر بهره گیری بیشتر از بُعد معنوی و اخلاقی زندگی شهید مطهری اظهار داشت: باید از این زاویه به سیره ایشان نگاه کنیم که اگر به علم، ارشاد مردم، تعلیم و تبلیغ می‌پردازیم خومان را فراموش نکنیم و برای خودسازی تلاش کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه یکی از ارکان خودسازی جهاد در راه خدا است، ابراز داشت: گاهی جهاد نظامی است و باید جان داد، گاهی جهاد اقتصادی است و باید از سرمایه خرج کرد و گاهی هم جهاد علمی و ارشادی است.

وی تحصیل، ‌تعلیم و ترویج برای خدا را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: درسی که باید از شهید مطهری و اساتید ایشان بگیریم درس اخلاص است.

در ادامه این مراسم توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر رهنمایی از اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی به نمایندگی از شاگردان علامه مصباح یزدی، از رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تجلیل شد.

همچنین در ادامه این مراسم از آقایان سیدیدالله یزدان‌پناه، علی حیدری‌خسایی، محسن قمی، یوسف دانشور و محمد نقیب‌زاده به عنوان اساتید نمونه و محمد فنایی، علیرضا کرمانی، محمدحسین فاریاب و ابوالفضل صادقی به عنوان پژوهشگران برتر موسسه امام خمینی تجلیل شد.

انتهای پیام/78010/و40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول