اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل خبر داد

احداث کارخانه بازیافت زباله در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با هدف ترغیب بخش خصوصی به مشارکت در بازیافت زباله، کارخانه مورد نظر در این زمینه با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومان در اردبیل احداث می‌شود.

احداث کارخانه بازیافت زباله در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی شهرستان نیر اظهار داشت: قرار است مواد مورد نیاز این کارخانه را شهرداری تامین کند و به سرعت عملیات اجرایی آن آغاز شود که با ورود دستگاه‌های مورد نظر و نصب و راه‌اندازی انتظار می‌رود فعالیت آن را در سال جاری شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این کارخانه علاوه بر فرآوری زباله‌های خشک شاهد بهره‌گیری از این ظرفیت در تولید برق برای مصارف صنعتی و خانگی خواهیم بود که قطعاً چنین اقدامی می‌تواند هم در کاهش آلودگی محیط زیست و هم دفع اصولی زباله‌ها بسیار موثر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: ما با تمام شهرداران استان اردبیل توافق کردیم تا دفع و بازیافت زباله را به شکل منطقی و اصولی انجام دهند که در این زمینه به غیر از چند شهر کوچک شهرداران بقیه شهرها نظیر اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین تلاش می‌کنند تا مجموعه‌های بازیافت زباله را راه‌اندازی کرده و مشکل زیست محیطی در این زمینه را برطرف کنند.

حمیدی گفت: در کنار این اقدام تامین سلامت رودخانه‌ها و دفع بهداشتی پساب فاضلاب‌های شهری و روستایی جزو اولویت‌های ماست به طوری که تلاش می‌کنیم تا با همکاری خود مردم اجازه ندهیم آب‌های روان آلوده به مواد شیمیایی تبدیل شوند.

این مسئول عنوان کرد: در این زمینه طرح پایش مستمر آب رودخانه‌ها و چشمه‌های جاری استان در دستور کار قرار گرفته و با آزمایش‌های روزانه سعی می‌کنیم سلامت آب‌های جاری را در حد وسع و توان تامین کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یکی از مشکلات محیط زیست را بحث کمبود نیروی انسانی در حوزه نظارت و کنترل‌ها بر موارد غیر‌بهداشتی و ناصحیح در جذب و دفع آلاینده‌های زیست‌محیطی اعلام کرد و بیان داشت: بر اساس مجوزهای استخدامی جدید و انتشار آگهی از استانداری ما نیز موفق شدیم مجوز جذب 64 نفر نیروی انسانی را به چارت سازمانی محیط زیست شاهد و ناظر باشیم.

حمیدی افزود: اولویت استخدام هر شهرستان با افراد بومی آن منطقه خواهد بود که به محض انتخاب نیروی انسانی پس از آزمون ادارات و واحدهای نمایندگی‌های محیط زیست دایر خواهد بود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی ادارات و نمایندگی محیط زیست در شهرهای مختلف نظارت‌ها و کنترل‌های ما در حوزه زیست محیطی ارتقا یافته و بستر برای کاهش آسیب‌ها در این زمینه فراهم می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار شهرستان نیر ضرورت رفع مشکل فاضلاب شهری و همچنین روستاهای بالادست سد یامچی را خواستار شد و گفت: نگاه ویژه مسئولان برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان نگاه حساس و پیگیرانه است که امیدواریم تا پایان امسال در این جهت اقدامات شایسته صورت گیرد تا نگرانی از بابت ورود پساب شهری به رودهای جاری برطرف شود.

میر‌فخر‌الدین زاهد ادامه داد: شهرداران مناطق مختلف نیر سعی می‌کنند دفع اصولی زباله‌ها و پسماندها را انجام دهند تا با کمترین آسیب و خطر این دفع اصولی صورت گیرد.

نصب سیستم رفع آلودگی محیط زیست کارخانه سیمان اردبیل 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در جلسه مشابه که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در شهرستان نمین برگزار شد، مقرر شد تا یک هفته آینده کارخانه سیمان اردبیل به سیستم دفع آلودگی محیط زیست مجهز شود.

به گفته مدیرعامل این کارخانه با هدف رعایت حال اهالی روستاهای اطراف کارخانه سیمان نسبت به تهیه تعدادی کیسه فیلتر از داخل کشور با 400 میلیون تومان اقدام کرده است.

علی امینی افزود: نصب این کیسه‌ها حالت کاهنده موقتی دارد ولی ما برای حل مشکل اساسی این کارخانه خواستار خرید و نصب سیستم مجهز دفع آلودگی هوا ناشی از فعالیت این کارخانه هستیم که امیدواریم با رفع موانع و مشکلات تحریم خرید این دستگاه امکان‌پذیر شود.

فرماندار نمین نیز ضرورت نصب این دستگاه‌ها در کاهش آلودگی و به حداقل رساندن گرد و غبار حاصل از این کارخانه در کاهش گله‌مندی روستانشینان اطراف این کارخانه را ضروری اعلام کرد و ابراز داشت: فعالیت کارخانه سیمان نمین با آلودگی زیست محیطی سبب نارضایتی ساکنان مناطق اطراف شده است.

سید تقی دریتیم خاطرنشان کرد: با تامین هزینه‌های مورد نیاز قرار است نسبت به اصلاح مسیر پایانه مسافری نمین تا کارخانه سیمان که به دلیل تردد خودروهای سنگین کارخانه سیمان تخریب شده است اقدامات اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول