اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سازمان بهداشت جهانی:

مدل‌ پیشرفته کاهش تولید زباله در مازندران اجرا می‌شود

نماینده و مشاور سازمان بهداشت جهانی گفت: مدل‌های پیشرفته کاهش تولید زباله و مدیریت پسماند در شهرستان آمل مازندران اجرا می‌شود.

مدل‌ پیشرفته کاهش تولید زباله در مازندران اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از آمل، راکی زقوندی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت پسماند آمل با بیان اینکه ایجاد شهری سالم بدون مشارکت دادن مردم و همکاری‌های بین بخشی نتیجه بخش نخواهد بود، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی در حل مشکل زباله استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی و بسترسازی ضروری است، بیان داشت: رسانه‌ها برای اشاعه فرهنگ کاهش تولید زباله و بخش‌های غیردولتی در مدیریت جمع‌آوری و بازیافت زباله به صورت منظم و سازماندهی شده بسیار تاثیرگذار هستند.

نماینده و مشاور سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه بر اساس برنامه و اهداف راهبردی کوتاه و میان مدت، مدل‌های اجرا شده سازمان جهانی بهداشت در کشورهای پیشرفته در آمل نیز اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح به صورت ارائه راهکارهای فنی و اختصاصی حداقل تا یک سال آینده اجرا خواهد شد.

زقوندی یادآور شد: در ایران تلاش می‌کنیم به یک سیاست کشوری جدید در مورد دفع زباله دست یابیم.

وی با بیان اینکه خوشحال می‌شویم اگر با همکاری سازمان بهداشت جهانی پروژه کوچکی را شروع کنید، گفت: پیشنهاد می‌دهم منطقه را هم درگیر کنید تا مردم آموزش ببینند و به محیط زیست احترام بگذارند و این یکی از مشکلات حوزه شهری در سلامت است.

شهردار آمل نیز در این جلسه گفت: روزانه بیش از 350 تن زباله از شهرستان‌های آمل، محمودآباد، فریدونکنار و بابلسر به محل دفن زباله شهرداری آمل انتقال داده می‌شود.

احمد امیرسلیمانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پنج مرکز مکانیزه جداسازی زباله‌های تر از خشک در اجرای طرح همگانی جداسازی با هدف بهبود وضعیت جمع‌آوری زباله‌های خانگی در خیابان‌های اصلی این شهر راه‌اندازی شده است، اذعان داشت: به شهروندان در قبال تحویل زباله، وسایل بهداشتی و شوینده اهدا می‌شود و سعی داریم در آینده تعداد این مراکز را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: به منظور ارتقای فرهنگ، آموزش جداسازی زباله از دو سال پیش در مهدهای کودک، مدارس، ادارات، نهادهای دولتی و خصوصی شهر آمل آغاز شده است.

وی تصریح کرد: هدف آن نیز بهبود روش ذخیره‌سازی، جمع‌آوری و بازیافت پسماندها، خالص‌سازی پسماندهای تر از خشک برای تولید کمپوست و بازگشت دوباره به چرخه تولید، جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی و کمک به اقتصاد جامعه است.

انتهای‌ پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول