اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی:

تولید زباله در خراسان‌شمالی بالاتر از استاندارد است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی، تولید زباله در این استان را بالاتر از استانداردها دانست.

تولید زباله در خراسان‌شمالی بالاتر از استاندارد است

حسین آبسالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد میزان تولید زباله در کشورهایی که تولید زباله استاندارد داشته را 400 گرم در روز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این میزان اکنون در استان 800 الی هزار گرم به ازای هر نفر است، افزود: بسیاری از کشورها اکنون به سمت کاهش تولید زباله رفته و با استفاده از فناوری‌های مختلف در این زمینه موفق بوده‌اند.

آبسالان از مدیریت زباله به عنوان یک فن و علم یاد کرد و گفت: اکنون کشورها تلاش‌های زیادی را برای کاهش تولید زباله انجام می‌دهند.

وی یکی از اقدامات در راستای مدیریت زباله را احداث واحدهای کمپوست دانست و ادامه داد: با جداسازی زباله‌ها و بازیافت آن باید تلاش شده تا کم‌ترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی کاهش تولید زباله را منجر به کاهش هزینه‌های انتقال و دفع زباله از سوی شهرداری‌ها عنوان کرد.

وی یکی از مشکلات جدی در بحث محیط زیست استان را رهاسازی فاضلاب روستاها برشمرد و گفت: لازم است تا در این زمینه تدبیر شود تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود.

آبسالان در بخش دیگری با اشاره به تنوع بالای طبیعت در استان اظهار کرد: در یک سوی استان جنگل، در سوی دیگر بیابان، تالاب‌ها، کوه‌ها را در استان داشته که یک ظرفیت بالا در استان محسوب می‌شود.

وی بارش‌ها در استان را مناسب عنوان کرد و افزود: این موقعیت‌ها باعث شده تا مواهب طبیعی زیادی در استان خراسان شمالی پدید آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی نیز به مناسبت زمین پاک در استان برگزار شد، برگزاری همایش زمین پاک، حضور کارشناسان در مدارس، برپایی نشست‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی را از جمله فعالیت‌های انجام شده به همین مناسبت اعلام کرد.

انتهای پیام/63001/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول