اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درآینده‌ای ‌نزدیک اتفاق می‌افتد

تولید برق ‌از زباله‌های ‌شهری در اصفهان

مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهری شهرداری اصفهان گفت: روزانه 250 تن زباله در سایت شرق اصفهان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی می‌شود که از این میزان زباله به راحتی می‌توان برق تولید کرد.

تولید برق ‌از زباله‌های ‌شهری در اصفهان

تیمور باجول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس د‌ر اصفهان اظهار کرد: اصفهان از جمله شهرهایی است که دفن زباله ندارد.

وی ادامه داد: پس از تفکیک شدن زباله‌ها مقداری از آن به کود استاندارد کمپوست و مقداری دیگر بازیافت می‌شود و آن درصدی از زباله که قابل بازیافت نیست ذخیره سازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: برنامه‌ای که برای این دسته از زباله‌ها داریم تولید برق آنها است که با این کار به صورت 100 درصد از زباله‌ها استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کار دستگاه زباله‌سوز به این شکل است که با سوزاندن ضایعات و ایجاد بخار توربین به حرکت در می‌آید و سپس برق تولید می‌شود.

باجول با اشاره به اینکه مقدار بسیاری زباله غیر قابل بازیافت بیمارستانی و شهری تولید دارد و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، اضافه کرد: دفن آن نیز سبب ایجاد گاز متان می‌شود و بهترین راه انهدام آن سوختن است که در دستگاه زباله‌سوز گازهای حاصل از سوخت زباله‌ها با موادی که به آن اضافه می‌شود به وسیله فیلتر تصفیه شده و با استاندارهای محیط زیست مطابقت کامل دارد.

وی اضافه کرد: به وسیله دستگاه زباله سوز می‌توان در روز با سوخت یک تن زباله حدود 11 هزار ژول برق تولید می‌شود و در حال حاضر از این دستگاه در کشورهایی مانند چین، سنگاپور، مالزی و بسیاری از کشورهای اروپایی استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهری شهرداری اصفهان گفت: استفاده از روش زباله سوز طرحی نو و فناوری جدیدی است که به وسیله این دستگاه مسئله انباشته شدن زباله را رفع می‌کند و راهی برای رهایی از شیرآبه‌های آلوده و زیان‌آور به زمین و در پی آن جلوگیری از مسمومیت هوا از متصاعد شدن گاز متان دارد.

وی در مورد مزایای این دستگاه گفت: تولید انرژی ارزان، تبدیل زباله به انرژی قابل مصرف، نابود ساختن زباله‌های عفونی و میکروبی بیمارستان‌ها بدون آسیب به محیط زیست، کمک به بهداشت عمومی، استفاده از انرژی بخار برای تولید برق تنها چند نمونه از مزیت‌های این دستگاه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول