اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مسئولان کشوری کارخانه بافت بلوچ را بیشتر مورد حمایت قرار دهند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احیای لوازم و امکانات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر ضروری است و باید مسئولان مربوطه نیازهای این کارخانه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

مسئولان کشوری کارخانه بافت بلوچ را بیشتر مورد حمایت قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم ناروئی در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع اظهار داشت: کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر به سبب عدم مدیریت صحیح و بی‌توجهی مدیران آن در سال‌های اخیر روند رو به ضعیفی داشته است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف این واحد عظیم تولیدی و حل مشکلات آن با مرکز انجام گرفته که امیدواریم در آینده شاهد احیای این واحد باشیم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارخانه بافت بلوچ شهرستان ایرانشهر در زمان طاغوت کلنگ‌زنی شد و بیشترین کارهای اساسی و زیربنایی آن در زمان پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفته و در ردیف بزرگ‌ترین واحدهای نساجی کشور قرار دارد.

ناروئی اذعان داشت: افزایش تولیدات نساجی این واحد مستلزم تلاش همگانی مدیران و مسئولان مربوطه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار با اشاره به آتش سوزی این واحد تولیدی در سال‌های گذشته گفت: این حادثه از نظر مالی ضربه سختی بر این واحد تولیدی وارد آورد که پس از آن مدیران این بخش تولیدی نتوانسته‌اند جبران خسارت کنند.

غلامرضا شافعی با بیان اینکه در حال حاضر واحد تولیدی بافت بلوچ ایرانشهر یک درصد از تولید نساجی کشور را به خود اختصاص داده است، ابراز امیدواری کرد: با گسترش و ساخت فضاهای مناسب و تأمین ماشین‌آلات نوین و استفاده از نیروهای متخصص و بومی می توان این رقم را افزایش داد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور افزود: کارخانجات بافت بلوچ که به نام شرکت «گسترش صنایع بلوچ» تغییر نام یافته نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی منطقه، اشتغالزایی و تولید ثروت ملی و جلوگیری از پدیده شوم قاچاق دارد.

وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد از محل اصل 44 قانون در زمینه اصلاح ساختار و تجهیز و رونق این واحد نساجی و تولیدی اقدام شود.

رئیس هیئت مدیره کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر هم با اشاره به کمبود برخی از ماشین‌آلات تکمیلی در بخش ریسندگی اظهار داشت: در بخش رنگریزی این کارخانه روزانه هشت هزار متر پارچه رنگریزی می‌شود که تا 20 هزار متر قابل افزایش است.

خانم نصرالهی ادامه داد: شرکت گسترش صنایع بلوچ ایرانشهر دارای 150 هکتار گستره است که اکنون روزانه دو هزار و 500 کیلوگرم نخ تولید می‌کند و خط تولید آن تا چهار هزار کیلوگرم قابل افزایش است.

وی افزود: هم اینک 270 نفر در این کارخانه مشغول به‌کار هستند.

انتهای پیام/75002/ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول