اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس تاکید کرد

ضرورت فرهنگ‌سازی برای گرایش به مشاغل مهارتی و صنایع دستی

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ضرورت فرهنگ‌سازی برای روی آوردن به مشاغل مهارتی و صنایع متناسب با اقلیم منطقه را خواستار شد.

ضرورت فرهنگ‌سازی برای گرایش به مشاغل مهارتی و صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه صنایع دستی و مشاغل مهارتی در کوثر اظهار داشت: با توجه به اینکه می‌توان با هزینه و اعتبار کمتر به ایجاد اشتغال و تولید اقدام کرد، نبود بستر مناسب و عدم فرهنگ‌سازی کافی از طرف مسئولان سبب شده تا صنایع کوچک مغفول بماند.

وی تصریح کرد: صنایع کوچکی که می‌تواند هم در عمران و هم آبادانی روستاها تأثیرگذار باشد و بستر تولید و اشتغال را شایسته و بهتر فراهم آورد.

رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مشاغلی همچون پرورش آبزیان، پرورش محصولات گلخانه‌ای، قارچ و‌ تولید کود از فضولات حیوانی به سرمایه‌گذاری کلان نیاز ندارد و اقلیم خلخال و کوثر نیز برای چنین صنایعی مناسب است مسئولان و متولیان دو شهرستان خلخال و کوثر باید یکی از اولویت‌های برنامه‌های سالانه خود را ترغیب مردم به چنین کارهایی بکنند.

جعفری‌بنه خلخال یادآور شد: ‌ضرورت دارد فرهنگ‌سازی با اهداف گرایش بیشتر مردم به مشاغل مهارتی و صنایع دستی متناسب با اقلیم منطقه فراهم بیاید تا یک حرکت خوداشتغالی خوبی را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: ‌در صورت مجوزهای لازم نیز با تسهیل‌گری لازم و کافی باید گام‌های جدی را برداریم و دیگر نباید منتظر بود فردی به نیت انجام کاری مراجعه کند و سپس با بروکراسی‌های زاید و غیر ضرور اداری آنها را نیز فراری دهیم.

جعفری‌بنه خلخال گفت: ‌وظیفه همه ما است که به دنبال جوانان علاقمند و سرمایه‌گذاران برویم و دست آنها را بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنین صنایعی با توجه به اینکه هزینه هنگفتی نیاز ندارد و با اعتبار مناسبی قابل راه‌اندازی است، هدف‌گذاری مسئولان برای اجرایی شدن این خواسته مورد درخواست ما است.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که وقتی جوانی به دنبال تولید کود ارگانیک از طریق کرم کمپوست که هم در بهداشت زیست‌محیطی روستایی تأثیر می‌گذارد و هم برای چند نفر شغل ایجاد می‌کند، حرکت کند باید مشوق‌های لازم را ارائه کنیم.

جعفری‌بنه خلخال تصریح کرد: علاوه بر تولید کود ورنی کمپوست در بخش‌های تولید آبزیان، قارچ خوراکی، طیور و ماکیان خانگی و همچنین برخی بسترسازی‌های اشتغال در فرآوری محصولات لبنی و صنایع دستی می‌توان فرصتی مناسب برای اشتغال جوانان ایجاد کرد تا آنها فقط انتظار وارد شدن به چرخه کارهای اداری و برخی میزنشینی‌ها را نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خاطر نشان کرد: از پرورش قارچی که در یکی از روستاهای کوثر در حال انجام است، بازدیدی داشتم که فرد با حداقل هزینه و در یک فضای کوچک در یک ساختمان قدیمی هزینه‌های خانواده خود را تأمین می‌کند و هم مشکل اشتغال خود و خانواده‌اش را حل کرده است.

وی در پایان اضافه کرد: می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم و بسترسازی مناسب گام‌های جدی را در راستای توسعه چنین مشاغلی برداشت.

انتهای پیام/62005/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول