اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری ملایر خبر داد

تجلیل از 5 کارآفرین برتر صنایع ‌دستی ملایر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری ملایر از تجلیل پنج کارآفرین برتر صنایع ‌دستی ملایر در هفته میراث فرهنگی خبر داد.

تجلیل از 5 کارآفرین برتر صنایع ‌دستی ملایر

محمد بشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی در معرفی به نسل‌های آینده اظهار کرد: با توجه به اینکه میراث فرهنگی، متعلق به ما نیست و به نسل‌های آینده مربوط است، باید این میراث حفظ شود.

وی میراث فرهنگی را پل ارتباطی بین نسل گذشته و نسل آینده عنوان کرد و افزود: ایران جزو پنج کشور برتر از لحاظ میراث فرهنگی در جهان است که با برنامه‌ریزی که انجام می‌دهیم امیدواریم با استفاده از میراث فرهنگی بتوانیم به توسعه صنعت گردشگری نیز بیانجانیم.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه هفته صنایع دستی به علت تقارن با انتخابات با هفته میراث فرهنگی ادغام کردیم، بیان داشت: در این هفته نمایشگاهی از آثار بانوان کارآفرین در عمارت مصدقی ملایر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا پنج نفر از کارآفرینان برتر شهرستان شناسایی شده‌اند که با لوح تقدیر و هدیه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

بشری خاطرنشان کرد: کارآفرینان برتر در رشته‌های منبت، رودوزی سنتی، مرواربافی، معرق و سفال در هفته میراث فرهنگی تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ملایر پایتخت مبل و منبت ایرا‌ن‌زمین است، اظهار کرد: ملایر با برخورداری از 25 درصد کارگاه‌ها و 27 درصد اشتغال در صنایع دستی رتبه اول را در استان دارد به طوری که بهترین فعالیت‌ها در صنایع دستی در شهرک مبل و منبت ملایر انجام می‌شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری ملایر در پایان سخنانش از بازدید رایگان موزه و ارگ نوشیجان ملایر خبر داد و افزود: 28 اردیبهشت ماه بازدید از موزه و ارگ نوشیجان ملایر برای عموم مردم رایگان است.

انتهای پیام/89003/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول