اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امامعلی حبیبی:

حذف کشتی از المپیک معنا ندارد/ حاضرم به کشتی‌گیران نساجی تمرین دهم

قهرمان مدال طلای بازی‌های المپیک با تاکید بر اینکه حذف کشتی از المپیک بی‌معنا است، گفت: با آغاز بکار تیم کشتی نساجی مازندران حاضر به تمرین دادن این تیم هستم.

حذف کشتی از المپیک معنا ندارد/ حاضرم به کشتی‌گیران نساجی تمرین دهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از قائمشهر، در حاشیه برگزاری ظهر امروز کنفرانس خبری مسئولان باشگاه نساجی مازندران، امامعلی حبیبی طی سخنرانی با ارج نهادن به مقام ورزشکاران و پیشکسوتان گفت: در زمانی که وی کشتی می‌گرفته کسی قادر به زمین‌گیر کردن وی نبود.

وی مقام پیشکسوت را بسیار باارزش خواند و به تمامی حاضران در این مراسم تاکید کرد: احترام نهادن به این مقام بسیار ارزشمند است.

حبیبی در ادامه افزود: در مسابقات المپیک ملبورن تمام رقیبانم را از پیش رو برداشتم تا در مسابقه فینال رودروی قهرمان بلامنازع روس که آن زمان از قدرتمندان کشتی جهان بود، قرار گیرم.

وی ادامه داد: این کشتی‌گیر به قدری چالاک و سریع بود که به او لقب مسلسل روسی داده بودند.

حبیبی خاطرنشان کرد: در  شب مسابقه فینال از تب 40 درجه می‌سوختم و شرایط جسمی بسیار نامساعدی داشتم، داور کشتی فینال، یک ترک از شهر استانبول بود که به دلیل شکست خوردن هموطنش از کشتی‌گیر روسی، خیلی دوست داشت من برنده فینال شوم او با زبان ترکی به من گفت؛ برای مسابقه آماده‌ای؟ گفتم: آماده‌ام، من در فینال در حالی توانستم برنده اولین مدال طلای المپیک در طول تاریخ ورزش ایران شوم که این کشتی‌گیر روس را در عرض یک دقیقه و 15 ثانیه ضربه فنی کردم.

قهرمان المپیک ملبورن در مورد  وضعیت کشتی امروز عنوان کرد: کشتی امروز دنیا بسیار پیچیده نیست و حریفان فقط با هل دادن و تلف کردن وقت کشتی زیبایی را ارائه نمی‌دهند.

وی ادامه داد: فنون بکر کشتی در اختیار ما مازندرانی‌ها قرار دارد که شایسته نیست که یک کشتی‌گیر  مازندرانی این فنون را بلد نباشد.

حبیبی اضافه کرد: اگر یک کشتی‌گیر می‌خواهد پهلوان باشد باید مرد و مردانه وارد تشک شود و فنون زیبای این رشته را به نمایش بگذارد و برد و باخت برایش مهم نباشد نه اینکه تلاش کند حریف خود را به بیرون تشک هل دهد و به این کار افتخار کند.

حبیبی با اعتراض نسبت به حذف کشتی از المپیک متذکر شد: کشتی در خون ما ایرانی‌ها قرار دارد و حذف این رشته لطمه بزرگی بر پیکره این ورزش می‌زند، بنده از این تریبون اعتراض خود را نسبت حذف المپیک اعلام می‌کنم.

پیر کشتی دنیا درباره تشکیل تیم کشتی نساجی از سوی این باشگاه بیان کرد: باشگاه نساجی باشگاه بزرگی است چرا که از آن سال‌های دور این تیم پرطرفدار بوده و همچنان است. با تشکیل تیم کشتی نساجی مازندران بنده حاضرم در هفته دو جلسه به این تیم تمرین دهم.

 حبیبی در پایان با تشکر از مالک باشگاه نساجی گفت: این استان کشتی در خونشان است و با حمایت شما سرمایه‌گذاران آینده کشتی این استان تضمین می‌شود.

انتهای پیام/86017/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول