اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

اردبیل مردادماه میزبان کنگره ملی کشاورزی ارگانیک است

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اردبیل مردادماه میزبان کنگره ملی کشاورزی ارگانیک خواهد بود.

اردبیل مردادماه میزبان کنگره ملی کشاورزی ارگانیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در جلسه کمیته‌های علمی برگزاری کنگره ملی کشاورزی ارگانیک در اردبیل اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های خوب استان اردبیل توسعه همه‌جانبه بخش کشاورزی و توانمندی‌های این بخش با اولویت کشت ارگانیک است که امیدواریم نتایج حاصل از آن به توسعه این بخش بیش از هر زمان دیگر کمک کند.

وی با یادآوری اینکه در کنگره ملی کشاورزی ارگانیک سعی شده است از پژوهشگران و محققان برجسته و صاحب نام در حوزه کشاورزی دعوت شود تا مقالات خود را ارائه کنند، تصریح کرد: ‌این کنگره با همکاری مسئولان استانی در دانشکده علوم کشاورزی برگزار می‌شود که ما طی روزهای 30 و 31 خردادماه میزبان منتخبانی از سراسر کشور خواهیم بود تا در توسعه بخش کشاورزی آن هم به شکل ارگانیک راهکارها و برنامه‌های خود را ارائه کنند.

گنجی خاطرنشان کرد: در قالب این کنگره محورهای مختلف با مضامین و موضوعات کشت ارگانیک مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، چراکه امروز تولید محصولات زراعی،‌ باغی و دامی ارگانیک به عنوان یک مطالبه عمومی مورد توجه است.

این مسئول اضافه کرد: بررسی چالش‌های گذر از کشاورزی سنتی و مرسوم به کشاورزی ارگانیک از دیگر دستور کارهای این کنگره ملی است که انتظار می‌رود، مقالات خوبی نیز در این زمینه ارائه شود.

وی با یادآوری اینکه مدیریت آب، خاک و اقلیم در کشاورزی و همچنین تولید محصولات متنوع ارگانیک می‌تواند بستر تحولی را در این بخش فراهم کند، بیان کرد: از دیگر محورهای مطرح شده در این کنگره به نقش مهندسی بیوسیستم در کشاورزی ارگانیک، مدیریت آفات، بیماری‌ها، علف‌های هرز و گیاهان دارویی است که توسط محققان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی متذکر شد: با توجه به اینکه استان اردبیل نیز جزو استان‌های پیشرو در توسعه و تولید محصولات متنوع کشاورزی است و اولین کانون تحولی و توسعه‌ای به شمار می‌رود، بنابراین شایسته دیدیم تا با برگزاری این کنگره، زمینه و بستر برای گرایش به تولید و توسعه محصولات ارگانیک بهتر فراهم آید.

گنجی ادامه داد:‌ علاوه بر این شیوه‌ها که روش‌های مدرن در تولید محصولات متنوع است کاربرد زیست فناوری و نانو فناوری در بخش کشاورزی به ویژه تولید غذای سالم از دیگر محورهای این کنگره دو روزه است.

وی از تمام علاقمندان، اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی خواست تا مقالات خود را به این کنگره تا 31 خردادماه ارسال کنند.

گنجی افزود: علاقمندان آثار خود را می‌توانند به دبیرخانه واقع در دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی و یا به سایت این کنگره ملی ارسال کنند.

انتهای پیام/62004/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول