اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی‌اجتماعی سازمان اوقاف خبر داد

برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان در کشور

معاون فرهنگی‌اجتماعی سازمان اوقاف از تصویب پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت امامزادگان در کشور خبر داد و گفت: امسال کنگره بین‌المللی امامزادگان به صورت دو استانی در تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان در کشور

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برنامه‌های سازمان اوقاف در تابستان امسال، اظهار کرد: تابستان امسال طرح نشاط معنوی در یک‌هزار و 600 بقعه کشور اجرا می‌شود.

*طراحی سه جلد کتاب کارگاهی در طرح نشاط معنوی

وی معرفی سه کتاب به صورت کارگاهی را از برنامه‌های طرح نشاط معنوی عنوان کرد و افزود: سه جلد کتاب برای طرح نشاط معنوی طراحی شده که به صورت کارگاهی است.

این مسئول کتاب های را در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان ذکر کرد و گفت: کتاب «الف با تا خدا» برای مقطع ابتدایی، «30 را سی نشانه» برای مقطع راهنمایی و «پرتگاه‌ها و نردبان‌های زندگی» برای مقطع دبیرستان است.

وی برنامه بعدی سازمان اوقاف را اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان بیان کرد و افزود: گسترش مفاهیم و تفسیر قرآنی از برنامه‌های مهم سازمان اوقاف در ماه مبارک رمضان است که امسال برنامه «سر سفره آسمانی» مانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

*برپایی جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در بقاع کشور

شرفخانی، اذعان کرد: برپایی جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی است در دهه ولایت برگزار می‌شود که هدف نهایی آن نهادینه کردن خطبه غدیر در جامعه است.

به گفته وی، در سه سال گذشته بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر در طرح مسابقه غدیر شرکت کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف از اجرای برنامه بصیرت عاشورایی در دهه نخست ماه محرم و دهه آخر صفر خبر داد و یادآور شد: این برنامه‌ها در بقاع متبرکه کشور برگزار می‌شود.

وی اعزام مبلغ و برگزاری کنگره بزرگداشت ائمه معصوم (ع) را از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف در سال جاری ذکر کرد و متذکر شد: بزرگداشت امامزادگان به عنوان یک فرهنگ در جامعه باید نهادینه شوند.

*برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان در کشور

شرفخانی، از تصویب پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت امامزادگان در کشور خبر داد و اذعان کرد: امسال کنگره بین‌المللی امامزادگان به صورت دو استانی در تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

وی رسیدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور را هدف مهم سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: در نوروز امسال طرح آرامش بهاری که یکی از نوآوری‌های سازمان اوقاف بود در بقاع متبرکه کشور برگزار شد.

این مسئول، اضافه کرد: در نوروز امسال 9 میلیون نفر نوجوان، جوان و خانواده‌های از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری استقبال کردند و اثرگذاری مهم این طرح مسلمان شدن یک فرد مسیحی و جلوگیری از فروپاشی یک خانواده بود.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان ارتباط تنگاتنگی با روحانیت دارند، تصریح کرد: برای این منظور آموزش‌های تخصصی برگزار شد.

*حضور 69 میلیون نفر بار زائر نوروزی در بقاع متبرکه کشور

شرفخانی با اشاره به استقبال زائران نوروزی از بقاع متبرکه کشور یادآور شد: 69 میلیون نفر بار زائر در تعطیلات نوروزی در امامزادگان کشور حضور یافتند که سال ماقبل آن 54 میلیون بار زائر بود.

وی راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال و فیزیکی را از دیگر اقدام‌های سازمان اوقاف برشمرد و متذکر شد: سال گذشته 500 کتابخانه فیزیکی و 112 کتابخانه دیجیتال در بقاع متبرکه کشور راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول