اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه دوم سال 1393 محقق می‎شود

برگزاری کنگره بزرگ شهدا در گلستان

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان از برگزاری کنگره بزرگ شهدا در نیمه دوم سال 1393 در مرکز استان خبر داد.

برگزاری کنگره بزرگ شهدا در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین کریمی‎اول در نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در سال 1392 اظهار داشت: فرصت کوتاهی تا میزبانی گلستان در برگزاری کنگره شهدا باقی مانده است که همه دستگاه‎ها باید در مقام عمل نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.

وی ادامه داد: حدود سه تا چهار سال است که سپاه نینوا استان در حوزه راهیان‎نور ایثارگران ورود پیدا کرده است، اما بنیاد در این زمینه حتی یک ریال نیز هزینه نکرده است.

آمار دقیقی از شهدای گلستان وجود ندارد

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان در خصوص برگزاری کنگره شهدای استان ابراز داشت: سپاه به تنهایی نمی‎تواند در این راستا موفق عمل کند، بنابراین باید مجموعه دستگاه‎های اجرایی استان دست به دست یکدیگر دهند تا بتوانیم مراسمی در خور و شأن شهدا برگزار کنیم.

کریمی‎اول با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از شهدای استان وجود ندارد، متذکر شد: سهم شهدای بسیج مشخص است، اما ارتش در این راستا هنوز آمار دقیقی ارائه نکرده است و این مسائل از اشکالاتی است که برای برگزاری کنگره با آن مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه سرگذشت‎پژوهی شهدا یکی از اقدامات جدی محسوب می‎شود، بیان داشت: از تعداد 4 هزار و 100 پرونده، تعداد 2 هزار و 600 پرونده از سوی سپاه، بسیج و جهاد انجام شده است.

یادواره‎های شهدا ساماندهی شود

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان اضافه کرد: تعداد 450 پرونده شهید 50 درصد سرگذشت‎پژوهی شده، 800 پرونده شهید 30 تا 50 درصد سرگذشت‎پژوهی شده و پرونده یک‌هزار و 200 شهید نیز یک تا 30 درصد سرگذشت‎پژوهی شده است و برای پرونده 150 شهید نیز هنوز کاری انجام نگرفته است.

کریمی‎اول با بیان اینکه سپاه استان گلستان در طول سال، نزدیک به 300 تا 400 یادواره شهدا از سوی بسیج محلات در سطح استان برگزار می‎کند، ابراز داشت: 50 یادواره شهدا توسط بسیح اقشار انجام می‎شود.

به گفته وی؛ در برگزاری یادواره شهدا مشارکت عموم مردم، خیرین، شوراها، هیئت‎امنای مساجد و بسیج را داریم که لازم است در برگزاری یادواره‎های شهدا ساماندهی شود.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول