اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع):

کارهای پژوهشی و اسلامی سبب خلق اثر ماندگار می‌شود

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام‌رضا(ع) گفت: هنرمندان باید به دنبال کارهای پژوهشی و دینی اسلامی باشند تا بتوان آثاری ماندگار را خلق کرد.

کارهای پژوهشی و اسلامی سبب خلق اثر ماندگار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد جعفری ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح حکمت رضوی در هتل فرهنگ و هنر مشهد اظهار کرد: هنرمندان برگزیدگان نعمت و بخشش هنر از سوی خداوند متعال هستند و دو ودیعه ارزشمند را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: طرح حکمت رضوی به واسطه دو موهبتی که خداوند به هنرمندان داده است خواسته‌هایی از آنان دارد، اینکه عقل و وجدان در خصوص نعمت و بخشش چگونه به کار گرفته می‌شود، چگونه با فرمانبرداری از خداوند نعمت و بخشش را پاسداری می‌کند و هنرمندان چگونه از نعمت و بخشش خداوند سپا‌سگزاری می‌کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: طرح حکمت رضوی سبب می‌شود هنرمندان هر یک به فراخور حوزه‌ی فعالیت خود، در راستای بازشناسی و ادای دین به امام هشتم(ع) اقدامات متعددی را انجام دهند که بعضاً به سبب نبود توانمندی‌های علمی و تخصصی در این حوزه با کیفیت و اثربخشی مطلوب همراه نمی‌شود که با اجرا شدن این طرح امکان موفقیت بالاتر می‌رود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام‌رضا(ع) عنوان کرد: برگزاری دوره‌ها‌ی آموزش زندگانی و معارف رضوی در قالب کارگاه‌ها و کارگروه‌های در دسترس عموم جامعه، می‌تواند لوازم و نیاز‌های علمی پروژه‌های کشور را تأمین کند.

وی با تاکید براینکه مخاطب طرح حکمت رضوی هنرمند توحیدی و ارزشی است، اظهار کرد: طرح حکمت رضوی این پیام را به جامعه هنرمندان و فعالیت‌های آنان می‌دهد که از هنر خود برای استخراج ارزش‌های دینی کمک بگیرند.

جعفری با اشاره به اینکه سیره و سبک زندگی امام رضا(ع) تربیتی است، اظهار کرد: هنرمندان باید به وظایف خود در قبال نعمت‌های خداوند عمل کنند و با پاسخگویی و سپاسگزاری از این نعمت‌ها در راستای احیا و گسترش دین گام بردارند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام‌رضا(ع) ادامه داد: هنرمندان باید به دنبال کارهای پژوهشی و دینی اسلامی باشند تا بتوان آثاری ماندگار را خلق کرد.

وی یادآور شد: هنرمندان اگر بتوانند مفهوم فرهنگ رضوی را اشاعه کنند معنویت تقویت می‌شود و رسالت خود را در مسیر سپاسگزاری از خداوند انجام داده‌اند.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول