اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

مسلمانان با اتحاد جلوی فتنه‌ها را بگیرند

امام جمعه نیکشهر گفت: مسلمانان باید با اتحاد خود و محکومیت اعمال وهابی‌ها که پایگاه اسرائیل بوده و بر اساس ایجاد اختلاف شیعه و سنى به ‏وجود آمده، جلوى فتنه‏‌ها را بگیرند.

مسلمانان با اتحاد جلوی فتنه‌ها را بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نیکشهر با اشاره به مقام معلم اظهار داشت: معلم در واقع شکل‌دهنده و پردازنده گوهرهای گرانبهایی است که کودکان و نوجوانان کشور هستند و بر همین اساس، شغل معلمی را نمی‌توان در ردیف دیگر مشاغل قرار داد.

وی افزود: رسیدن یک جامعه به سرافرازی، رفاه، غنا، پیشرفت علمی، شجاعت، خردمندی، آزادگی و عقلانیت، در گرو آموزش و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان است و بخش عمده‌ای از این وظیفه بسیار مهم نیز برعهده معلمان است.

خطیب جمعه نیکشهر با اشاره به حادثه تلخ تخریب قبر صحابى جلیل‏‌القدر، «حجربن‏ عدى» و اهانت به پیکر این بزرگوار بیان داشت: باید مسلمانان با اتحاد خود و محکومیت اعمال وهابی‌ها که پایگاه رژیم صهیونیستی بوده و بر اساس ایجاد اختلاف شیعه و سنى به ‏وجود آمده، جلوى فتنه‏‌ها را بگیرند، حادثه تخریب قبر صحابى پیامبر و اهانت به پیکر این بزرگوار، از جهاتى این قضیه تلخ است.

لطفیان‌سرگزی اضافه کرد: خود اهانت به یک صحابى که از بزرگان اصحاب پیغمبر (ص) است و از حواریین امیرالمؤمنین علی (ع) است و شهید در راه خدا است، قبر او را بعد از 1400 سال بشکافند، جسد مطهر او را بیرون بیاورند و مورد اهانت قرار دهند، یک حادثه بسیار تلخ و غم‌‏انگیزى است. 

وی ادامه داد: در کنار این، تلخى دیگرى که وجود دارد، این است که در میان مجموعه مسلمانان و امت اسلامى کسانى پیدا شوند که با افکار پلید و متحجر و عقب‏‌مانده و خرافى خود، تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره‏‌هاى نورانى صدر اسلام را شرک بدانند، کفر بدانند؛ واقعاً این مصیبتى است این‏ها همان کسانى هستند که گذشتگانشان قبور ائمه (ع) را در بقیع ویران کردند.

خطیب جمعه نیکشهر اضافه کرد: اگر این‏ها جرأت مى‏‌کردند، قبر مطهر پیغمبر (ص) را هم ویران مى‏‌کردند، با خاک یکسان مى‏‌کردند ببینید چه فکر باطلى، چه روحیه پلیدى، چه انسان‌هاى بداندیشى، احترام به بزرگان را این گونه بخواهند نقض و هتک کنند و این‏ را جزو وظایف دینى بشمرند.

لطفیان‌سرگزی گفت: آنچه باید توجه شود این است که، دست‌هاى پنهان دشمن نشانه‏‌هاى خودش را نمایان مى‏‌سازد این چیزى نیست که انسان بتواند آن را ندیده بگیرد.

وی افزود: آن‏هایى که براى تخریب یک اثر باستانى در دنیا عزا مى‏‌گیرند و هیاهو مى‏‌کنند، در مقابل این پدیده سکوت کرده‌‏اند چه سازمان‌هاى بین‏‌المللى، چه شخصیت‌هاى بین‏‌المللى، چه سیاسیونى که از این کوردلها دارند حمایت مى‏‌کنند این نشان‏ دهنده این است که در قضیه دخیل هستند.

این مسئول تصریح کرد: این‏ها به‏ عنوان اینکه این کارها پرستش است، این اقدام‌هاى خبیث را انجام می‌دهند، رفتن سر قبر یک انسانى و طلب رحمت کردن براى او از خداى متعال و طلب رحمت کردن براى خود در آن فضاى معنوى و روحانى، شرک است؟ شرک این است که انسان ابزار دست سیاست‌هاى انگلیس و آمریکا بشود و با این اعمال، دل مسلمانان را غمدار و آزرده کند.

امام جمعه نیکشهر عنوان کرد: این‏ها اطاعت و عبودیت و خاکسارى در مقابل طواغیت زنده را شرک نمى‏‌دانند، احترام به بزرگان را شرک مى‏‌دانند، خود این، یک مصیبتى است اگر چنانچه این اهانت به‏ وسیله مسلمان‌ها به‏ طور کامل محکوم نشود و بزرگان علمى و بزرگان روشنفکرى و بزرگان سیاسى وظیفه خودشان را در مقابل این‏ها انجام ندهند، این فتنه‏‌ها به اینجاها منحصر نمى‏‌ماند.

لطفیان‌سرگزی ادامه داد: بلایى به جان جامعه اسلامى مى‏‌افتد و روز به ‏روز این آتش توسعه پیدا مى‏‌کند باید جلوى این فتنه‏‌ها را بگیرند حال چه از طرق سیاسى، چه از طرق فتواهاى دینى، چه از طرق مقاله‏‌هاى روشنگر نویسندگان و روشنفکران و نخبگان فکرى و سیاسى در دنیا.

وی با اشاره به جنایات اسرائیل در کشورهای اسلامی گفت: تا وقتى‏ که ملت اسلام این جرثومه فساد را از بن نکند، روى خوش نخواهند دید این ماده فساد که در قلب ممالک اسلامى با پشتیبانى دول بزرگ جایگزین شده و ریشه‏‌هاى فسادش، هر روز ممالک اسلامى را تهدید مى‌‏کند، باید با همت ممالک اسلامى و ملل بزرگ اسلام ریشه‌‏کن شود.

خطیب جمعه نیکشهر اذعان داشت: فقط با فداکارى، پایدارى و اتحاد دولت‏‌هاى اسلامى مى‏‌توان از شر این کابوس سیاه استعمار رهایى یافت.

این مسئول در پایان به انتخابات امسال پرداخت و گفت: مسئولان انتخابات قانون را معیار قرار دهند طبق مر قانون عمل شود هم در مرحله‏ تشخیص صلاحیت‌ها، هم در مرحله‏ قرائت آراء، هم در مرحله‏ حفظ آراء و صندوق‌ها باید به قانون عمل و آن را رعایت کنند.

انتهای پیام/75002/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول