اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

کاندیداهای انتخابات از قانون‌شکنی اجتناب کنند

امام جمعه شهر آبیک بر اجتناب از قانون‌شکنی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها و روستاها تأکید کرد.

کاندیداهای انتخابات از قانون‌شکنی اجتناب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: اوج حماسه سیاسی در انتخابات 24 خرداد ماه جاری است و شرکت حداکثری و پرشور مردم در انتخابات، انتخاب اصلح، برگزاری انتخابات و تعیین صلاحیت‌ها از ابعاد حماسه سیاسی محسوب می‌شود.

وی افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها و روستاها باید به قانون تمکین کرده و از قانون‌شکنی پرهیز کنند.

خطیب جمعه شهر آبیک شرکت در انتخابات را یک تکلیف و حق برای همه مردم و مسئولان دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه ملت ایران ملتی با بصیرت، سیاست‌مدار و روشن هستند‌ و با شرکت در انتخابات به تکلیف عمل می‌کنند.

موسوی ادامه داد: شرکت در انتخابات از عبادات اسلامی است که سبب حفظ اسلام و نظام می‌شود و به فرمایش امام راحل از اوجب واجبات است.

وی اضافه کرد: مطلوب است همه با یکدلی، انسجام و وحدت در انتخابات شرکت کرده و در راستای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی گام بردارند.

اهانت‌کنندگان به مقدسات دینی متحجرین هستند

امام جمعه شهر آبیک اهانت‌کنندگان به مقدسات دینی در سوریه به ویژه نبش قبر مطهر حجر‌بن‌عدی از صحابی پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) را از متحجرین و عقب‌ماندگان عنوان کرد و گفت: حجربن‌عدی از سرداران اسلام بوده که در سه جنگ صفین، جمل و نهروان در خدمت امام علی (ع) بوده و نقش کارساز ‌و مؤثری داشته است.

موسوی افزود: کسانی که به مقدسات دینی توهین می‌کنند افراد بداندیش و دارای تفکر باطل و روحیه پلید هستند که به سرویس‌های آمریکایی و اسرائیلی متصل بوده و غلام حلقه به گوش استکبار جهانی هستند.

وی تصریح کرد: حمله رژیم صهیونیستی به سوریه سبب شد تا پرده‌ای که جنایتکاران کشیده بودند رونمایی شود و پیوند تکفیری‌ها با اسرائیل که مخفی مانده بود آشکار شود.

خطیب جمعه شهر آبیک با اشاره به 26 اردیبهشت ماه سالروز اعلام تأسیس رژیم غیرقانونی و اشغالگر اسرائیل افزود: به فرمایش امام راحل تا زمانی که ملت اسلام، رژیم صهیونیستی را از بن نابود نکند روز خوش نمی‌بینند.

 اسرائیل برای تصرف سرزمین‌های اسلامی ایجاد شد

موسوی ادامه داد: استکبار جهانی رژیم اسرائیل را ایجاد کرد تا همه سرزمین‌های اسلامی را تصرف کند؛ این در حالی است که اسرائیل هیچ‌گاه از هدف شوم خود یعنی تصرف سرزمین‌های اسلامی دست بر نمی‌دارد.

وی اضافه کرد: این فرمایش امام راحل که اسرائیل این غده سرطانی باید از روی زمین برداشته شود با سخن کسانی که معتقد هستند با اسرائیل سر جنگ نداریم کاملا متفاوت و متناقض است.

امام جمعه شهر آبیک اذعان داشت: وهابیت امروز در دنیا به این خاطر ایجاد شده که در رسیدن آمریکا به اهداف شوم خود در ممالک اسلامی کمک کند.

تقوا مایه آرامش روح و روان انسان است

موسوی در بخش دیگری از خطبه‌ها تقوا را مایه آرامش روح و روان انسان برشمرد و گفت: کسانی که از یاد خدا غافل هستند و خدا را فراموش کرده‌اند همواره در زندگی دچار تنگنا و فشار شده و سعی می‌کنند داشته‌هایشان را حفظ و نداشته‌هایشان را به دست آورند.

وی افزود: رهایی از تنگدستی دنیوی و رسیدن به رفاه نسبی کامل از ثمرات ایمان و تقوا است.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: ایمان پیامدهای کفر و تقوا پیامدهای فسق را از بین می‌برد.

موسوی با اشاره به 26 اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت‌الله میرزا حسن‌ شیرازی اظهار داشت: همه سرزمین‌های حاصلخیز کشور زیر کشت  تنباکو بود و امتیاز آن برای انگلیس بوده که با صدور فتوای میرزای شیرازی که استعمال توتون و تنباکو در حکم مبارزه با امام زمان (عج) است با پخش این فتوا به سراسر کشور، این امتیاز از انگلیس لغو شد و ایران خسارت را به انگلیس پرداخت کرد.

گفتنی است، نمازگزاران آبیکی پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی از مسیر مسجد ولی عصر (عج) تا چهارراه شریعتی با سر دادن شعارهایی مانند «محور هر شرارت، مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «حسین حسین شعار ماست ،شهادت افتخار ماست» توهین به مقدسات دینی به ویژه نبش قبر حجر‌بن‌عدی صحابه پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) را محکوم کردند.

انتهای پیام/77006/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول