اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

برخی سوء مدیریت‌‌ها به تحریم‌ها دامن می‌زند

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها برنمی‌گردد، بلکه برخی سوء مدیریت‌ها، کج‌سلیقگی‌ها و سوء تدبیرها در کشور نیز به تحریم‌ها دامن می‌زند.

برخی سوء مدیریت‌‌ها به تحریم‌ها دامن می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، داود محمدی در همایش بزرگ فرهنگیان شهرستان آبیک اظهار داشت: نخبگان و فرهیختگان کشور بیشتر به سمت علوم پزشکی، علوم پایه و مهندسی سوق داده شده‌اند؛ این در حالی است که در علوم انسانی و در زمینه مدیریت اقتصاد با ضعف مواجه‌ایم.

وی افزود: در سند چشم‌انداز 1404 باید از نظر تولید علم، جایگاه سیاسی، اقتدار دفاعی، اقتدار فرهنگی، اقتدار اقتصادی رشد و پیشرفت داشته باشیم؛ این در حالی است که امروز از نظر تولید علم از سند چشم‌انداز جلوتر هستیم و آگاهی و بینش سیاسی مردم در صدر دنیا قرار دارد اما به لحاظ اقتصادی به دلیل سوق داده شدن بخش اعظمی از نخبگان به سمت علوم پزشکی، علوم پایه و مهندسی نتوانسته‌ایم به اقتصادی که شایسته مردم است، دست پیدا کنیم.

این مسئول ادامه داد: باید با ارائه راهکارها، تدابیر لازم و استراتژی صحیح، دانش‌آموزان را بیشتر به سمت علوم انسانی سوق داد و این طرز تفکر که کسانی که در علوم انسانی درس می‌خوانند از ضریب هوشی و توانمندی پایینی برخوردار هستند، باید از جامعه و اذهان عمومی پاک شود.

تولید علم باید به تولید ثروت نزدیک شود

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر چه وضعیت تولید علم در کشور مطلوب است، اما هنوز به تولید ثروت نزدیک نشده‌ایم؛ این در حالی است که دانشگاه‌های علمی و کاربردی با مهارت‌افزایی درصدد هستند تولید علم را به ثروت نزدیک کنند.

محمدی خاطر نشان کرد: اگر راهبردها، استراتژی دقیق و فلسفه تعلیم و تربیت در جامعه تبیین و بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حرکت شود، می‌توان به جایگاه و شأنیت معلمان بهبود بخشید.

افزایش 2 هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه آموزش و پرورش سال گذشته 15 هزار میلیارد تومان بود که علی‌رغم همه تنگناهایی که امسال وجود داشت، توانستیم این رقم را امسال به 17 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

محمدی اضافه کرد: در نظر داریم تا پایان برنامه پنجم و ششم بودجه آموزش و پرورش را به دو برابر بودجه فعلی ارتقا دهیم، اگر چه کار سختی است اما با توجه به اقداماتی که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و حساسیت نمایندگان مجلس در زمینه بودجه آموزش و پرورش، در صحن علنی مجلس موضوع تکریم و شأن معلمان مطرح است.

وی ادامه داد: با افزایش دو برابری بودجه آموزش و پرورش هم جایگاه معلمان، هم وضعیت معیشتی معلمان و هم وضعیت پیشکسوتان آموزش و پرورش و هم وضعیت فعلی ارتقا یافته و هم بسیاری از دغدغه‌ها برطرف می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: برخی مباحث مانند احتساب سنوات حق‌التدریسی‌ها، استخدام حق‌التدریسی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها در دستور کار مجلس قرار دارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه ارتقای بودجه آموزش و پرورش باید کار عالمانه، زیربنایی و کارشناسانه انجام داد.

وی بیان کرد: تکریم، تعظیم و احترام به معلمان طبق آموزه‌های دینی ضروری است، چرا که اگر عشق و ایمان معلمی نبود تعلیم و تربیت هم معنا نداشت، به همین منظور باید قدردان زحمات معلمان بود.

محمدی اظهار داشت: اگر تاریخ یکصد ساله آموزش و پرورش را بررسی کنیم، خواهیم دید که در عرصه تعلیم و تربیت فاقد استراتژی و دکترین جامع بوده‌ایم و چشم‌اندازی برای آینده آموزش و پرورش تعریف نشده است اما با تدوین سند تحول بنیادین و ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری، چشم‌انداز روشنی برای تعلیم و تربیت ترسیم شد.

وی اذعان داشت: با تحقق برنامه‌های سند تحول بنیادین وضعیت دانش‌آموزان در ابعاد مختلف، وضعیت کادر علمی، اداری، پشتیبانی و محتوای کتب درسی بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/77006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول