اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد:

برخی افراد با تحریم همکاری می‌کنند

نماینده مردم مشهد گفت: در سالی ‌که در تحریم قرار داریم، برخی از افراد در جامعه با این تحریم به گونه‌ای همکاری می‌کنند، مثلا یک مدیر اقتصادی با یک تصمیم اشتباه و کاهش 50 درصدی قیمت گندم، مشکلات زیادی را به‌وجود آورد.

برخی افراد با تحریم همکاری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی در همایش مقاومت اقتصادی در دانشکده علوم اقتصاد دانشگاه فردوسی اظهار کرد: در یکی دو سال گذشته بخش مهمی از جامعه یعنی تولیدکنندگان که از نظر من قائمه و استوار جامعه هستند را در معرض مطالب، عنوان‌ها و شعارهایی قراردادیم که طبیعتا باید برای آنها سودمند نبود.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان ملتی جوان بر اساس اقتضای جوانی امیدواری و چشم‌انداز خوبی داریم، حتی کسانی ‌که با ما ارتباط خوبی ندارند نیز چشم انداز خوبی برایمان متصور هستند.

بحرینی گفت: یکی از نشانه‌های امیدوار بودن، وجود سند چشم‌‌انداز است، این سند چشم‌انداز در ایران به صورت ویژه‌ تهیه شده است و تفاوتش با سایر کشورها در این است که کشورهای دیگر در سند چشم‌انداز خود عدد و ارقام مشخصی را معلوم می‌کنند.

وی تاکید کرد: اما در ایران عدد و رقمی ذکر نشده بلکه رتبه در نظر گرفته می‌شود و میثاق ملی ما این است که در مقطع چشم‌انداز، در منطقه رتبه اول را داشته باشیم.

وی بیان کرد: این سند چشم انداز در بین 25 کشور از جمله ترکیه، مصر، قطر و غیره است که متاسفانه امروز ما در رتبه 22 منطقه هستیم و در بین 185 کشور جهان نیز در رتبه 144 قرار داریم، که این نشان می‌دهد از هدف خود فاصله زیادی داریم.

بحرینی یادآور شد: یکی از اجزای این اتفاق مبارک این است که کشور باید در تولید علم حرکت جدی داشته باشد و یکی از بهترین مؤلفه‌های ما مؤلفه علم است، البته نباید به این دلخوش کنیم که ما در زمینه تولید علم وضعیت خوبی داریم، زیرا تولید علم خود به تنهایی ثروت نیست، بلکه نقطه شروع ثروت است.

نماینده مشهد بیان کرد: برای اینکه بتوانیم این علم را به ثروت تبدیل کنیم باید فضای مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم و یکی از موانع سرمایه‌گذاری و فضای کار مناسب در کشور ما بحث مالیات است.

بحرینی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سالی ‌که در تحریم قرار داشتیم و امکان تحریم فیزیکی هم وجود داشت، برخی از افراد در جامعه با این تحریم به گونه‌ای همکاری می‌کنند، مثلا یک مدیر اقتصادی با یک تصمیم اشتباه و کاهش 50 درصدی قیمت گندم، مشکلات زیادی را به‌وجود آورد.

وی متذکر شد: یکی از دلایلی که ما در بحث اقتصادی با مشکل مواجه می‌شویم این است که نگاه مدیران نگاه استراتژیک نیست، در صورتی که در اقتصاد مقاومتی باید نگاه استراتژیک داشته باشیم و بسیار سنجیده عمل کنیم.

انتهای پیام/70028/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول