اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فلاحیان:

آمریکا برای مذاکره با ایران باید تحریم‌ها را بردارد

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر آمریکایی‌ها‌ از فشارها و تحریم‌ها بکاهند و حاضر شوند حق ما را در این زمینه با انرژی هسته‌‌ای به رسمیت بشناسند و نخواهند حرفی را بر مردم ایران تحمیل کنند، حتماً مذاکره می‌شود.

آمریکا برای مذاکره با ایران باید تحریم‌ها را بردارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام علی فلاحیان در جمع مردم تویسرکان با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌هایی که برای پیشرفت ایران اسلامی تنظیم کردیم با فراز و نشیب مواجه شده است، اظهار کرد: علت حضورم در انتخابات ریاست جمهوری این بود که بیاییم تا انشاالله بتوانیم برنامه‌ها را خودمان دنبال کنیم.

وی مشکلات مهم کشور را بیکاری و گرانی عنوان کرد و افزود: شعار ما اسلام، پیشرفت، ایران قدرتمند است.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ترسیم 11 برنامه در اهداف دولت آینده خود، بیان کرد: کنترل نقدینگی یا ثبات قیمت‌ها، ایجاد اشتغال با گرایش فارغ‌اتحصیلان دانشگاهی، گسترش روابط با همسایگان و کشورهای جهان به منظور توسعه صادرات، استفاده از فناوری‌های روز دنیا، گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی، دولت الکترونیک، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت، سرمایه‌گذاری برای جذب توریسم، توسعه خدمات و کمک برای رفع هزینه‌های ازدواج جوانان، کمک به اقشار کم درآمد، امنیت اجتماعی و امنیت سرمایه‌گذاری، امنیت در مقابله با فساد و فحشا، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای استحکام خانوداه، کمک مؤثر به خانواده‌های بی‌سرپرست، توسعه تشکل‌های محلی برای رسیدگی به امور خانواده‌ها و زنان بخشی از برنامه‌هایم است.

وی مهم‌ترین برنامه‌ خود را رسیدگی به مناطقی که کمتر رسیدگی شده و محروم اعلام کرد و گفت: یکی از طرح‌های ویژه ما بها دادن به کشاورزی با پرداختن یارانه به کشاورزی و تهیه ابزار کشاورزی و ارائه خدمات فنی به منظور افزایش برداشت در واحد هکتار و کشاورزی سودمند است.

فلاحیان در خصوص رابطه با آمریکا و انرژی هسته‌ای گفت: اگر آمریکایی‌ها‌ از فشارها بکاهند و حاضر شوند حق ما را در زمینه با انرژی هسته‌‌ای به رسمیت بشناسند و نخواهند حرفی را بر مردم ایران تحمیل کنند، حتماً مذاکره می‌شود.

وی افزود: اما الان رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا در صحبت‌ها و اظهار نظرها خود این‌گونه بیان می‌کنند که ما آمادگی همه گونه تعامل با ایران را داریم، البته دلیلش این نیست که آنها آدم‌های خوبی شدند، بلکه دلیلش فشار اقتصادی به خود، فراگیر شدن بیداری اسلامی، مسائل کشورهای هند، چین و روسیه است که با آنها مشکل پیدا کرده‌اند.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش در داخل کشور خودشان هم مشکل پیدا کردند، و می‌خواهند آرام آرام از منطقه بروند چرا که می‌دانند ایران نقشی اساسی در منطقه دارد.

وی تاکید کرد: آنچه اکنون مهم است اینکه آمریکایی‌ها همان طور که سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی هم گفتند خیلی معقول‌تر برخورد می‌کنند و این امیدواری هست که مذاکرات به نتیجه برسد.

فلاحیان در پاسخ به این سئوال که برنامه دولت آینده شما برای مهاجرت مردم به ویژه جوانان به کلان شهرها چیست، بیان کرد: اساس مهم مهاجرت جوانان به کلان شهرها درآمد و اشتغال است.

وی تصریح کرد: ما باید سعی کنیم درآمد جوانان در شهرهای خودشان به اندازه کافی باشد که نخواهند خانه و کاشانه خود را برای کسب درآمد بیشتر رها کنند.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سرمایه‌گذاری برای کشاورزی در مناطقی نظیر تویسرکان را راهکاری بر این مهم خواند و افزود: این امکان در اختیار روستاهای ما هست که استفاده از فناوری نوین در کاشت و برداشت محصولات، بهره‌مندی از دانش‌روز و تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری مدرن را باید توسعه دهیم و اگر کشاورزی جواب نداد باید صنایعی بیاوریم که جوابگوی نیروی انسانی بیکار در منطقه باشد تا این قشر بتوانند خودکفا شوند.

وی در پایان گفت: توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته سبب افزایش درآمد و کاهش مهاجرت مردم به شهرهای کلان می‌شود که این مهم از برنامه‌های اصلی ماست.

انتهای پیام/89010/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول