اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر اردبیل:

گران شدن 4 برابری قیر شهرداری‌ها را از توان انداخته است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: گران شدن قیر و چهار برابر شدن قیمت آن توان اجرایی و عمرانی شهرداری‌ها را به حداقل رسانده است و آنها در تأمین این ماده اولیه دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

گران شدن 4 برابری قیر شهرداری‌ها را از توان انداخته است

جواد زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، ‌اظهار داشت: ‌برابر قوانین موادی از آیین‌نامه‌ها در وصول اعتبار کلان وزارت کشور مبالغی را برای شهرداران در نظر می‌گیرند که باید به شکل کامل و 100 درصد این مبالغ در اختیار شهرداران قرار گیرد در حالی که به صورت سلیقه‌ای و برای سایر بخش‌های وزارت کشور این مبلغ هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: ‌الان نه تنها در هزینه‌های جاری، دولت کمکی به شهرداری‌ها نمی‌کند بلکه در بخش عمران نیز کمک دولت از پنج درصد تجاوز نمی‌کند.

زنجانی خاطر نشان کرد:‌ در عرصه خدمات‌رسانی نیز نه تنها شوراها را تنها گذاشته‌اند بلکه در طرف مقابل شورا قرار گرفته‌اند و گاه آنها را نیز مورد نقد و انتقاد قرار دادند.

این عضو پارلمان محلی اضافه کرد: ‌بنابراین اگر بخواهیم به جایگاه شورا نگاه کنیم در عهده‌داری و تولی امور شهرداری‌ها، شوراها موفق‌تر از وزارت کشور عمل کردند که این هم نظر چمران است که به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها در مراکز استان‌ها آمار و ارقام کاملاً بیانگر این حقیقت است.

وی بیان کرد: به رغم شورا باوری کم دولتی‌ها، شوراها و شهرداری‌ها در این 14 سال موفق عمل کردند هر چند که برخی نقص‌ها و کوتاهی‌ها نیز وجود داشته و قابل کتمان نیست.

زنجانی در پاسخ به سوالی در مورد خلق حماسه اقتصادی و نقش شوراها یادآور شد: ‌دولت به عنوان مدیر اجرایی کشور در تسهیل قوانین، روابط سازمانی، شفافیت حمایت از سرمایه‌گذاری و حداقل عدم افزایش آن سطح از خدماتی که در دست دولت است، می‌تواند به شهرداری‌ها و شوراها یاری برساند.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: ‌ما اوایل سال گذشته قیر را تنی 300 هزار تومان می‌خریدیم که تا آخر سال تنی 700 هزار تومان هم خریداری کردیم در حالی که امسال قیمت قیر به 1.4 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی گفت:‌ قیر بالاترین مصرف در عمران شهری را دارد و ما سال گذشته 20 میلیارد تومان قیر خریداری کردیم که امسال اگر بخواهیم همان سطح از خدمات را ارائه دهیم باید حدود 80 میلیارد تومان قیر خریداری کنیم.

زنجانی افزود: قیری که کالای داخلی است و برای ما و شهرداری‌ها کالای استراتژیک محسوب می‌شود چهار برابر گران شده است.

عضو شورای شهر تصریح کرد:‌ در مقابل به ما اجازه نمی‌دهند که تعرفه‌ها را بیش از 20 درصد افزایش دهیم در حالی که کالای خود را چهار برابر گران می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه درآمد شهرداری‌ها ساخت و سازها 85 درصد درآمد ما را تشکیل می‌دهد که ضرورت دارد در افزایش تعرفه‌ها و عوارض برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم.

زنجانی با انتقاد از افزایش بی‌رویه سهم بیمه تأمین اجتماعی اضافه کرد: ‌تأمین اجتماعی از جمله سازمان‌هایی است که قبل از صدور پروانه، سازنده باید از آن جا مفاصی حساب بیاورد به طوریکه تأمین اجتماعی سال گذشته متری 10 هزار تومان دریافت می‌کرد که امسال متری 19 هزار و 500 تومان دریافت می‌کند یعنی 95 درصد افزایش در حق و حقوق بیمه‌ها را شاهد هستیم بدون آن که کوچک‌ترین خدماتی برای سازندگان انجام دهند.

وی بیان کرد: تأمین اجتماعی بدون آن که تعهدی در مقابل سازندگان داشته باشد متری 19 هزار و 500 تومان از سازندگان دریافت می‌کند که این خود سبب رکود ساخت و ساز شده است که این رکود سبب کم شدن درآمد شهرداری شده است و در کنار آن رکود اشتغال را نیز به دنبال داشته است.

رنجانی یادآور شد: ‌بیش از 50 درصد اشتغال ما در صنعت ساخت و ساز می‌باشد که البته فضای مدیریتی استان فضای مناسب، کارآمد همراه با تعامل است چرا که استاندار خودش قبلاً شهردار بوده و شتاب کار ما را می‌داند که نهایت همکاری و تعامل نیز در این زمینه برقرار است.

انتهای پیام/62004/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول