اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 نقطه شیراز صورت گرفت

افتتاح موزه‌های شهرداری، دوربین‌های قدیمی و اشیای تاریخی

سرپرست مدیریت امور زیارتی و گردشگری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز از افتتاح سه موزه در نقاط مختلف شهر در هفته شیراز خبر داد.

افتتاح موزه‌های شهرداری، دوربین‌های قدیمی و اشیای تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، جواد غریب‌زاده با اشاره به افتتاح موزه اشیای تاریخی و نمایشگاه رادیوهای قدیمی در عمارت باغ دلگشا اظهار داشت: در این موزه مجموعه‌ای ارزشمند از اشیای تاریخی مانند مسکوکات، سیر تکاملی اسکناس، کلاهخود، شمشیر و تپانچه متعلق به دوره‌های صفوی و قاجار، سینی قلم‌کاری شده، شیشه و بلور و ظروف میناکاری شده، سنگ‌های شناسنامه‌دار و فسیل و همچنین نقشه قلمروهای ایران در دوران‌های مختلف تاریخی قابل مشاهده است.

وی عنوان کرد: یکی از اقلام فرهنگی موجود در این موزه قرآنی به خط کوفی طلاکوب بر روی پوست مربوط به دوره سلجوقیان است.

سرپرست مدیریت امور زیارتی و گردشگری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز گفت: در نمایشگاه رادیوهای قدیمی نیز نزدیک به 100 رادیوی قدیمی گردآوری شده که قدیمی‌ترین رادیوها، مربوط به دوره ناصرالدین شاه قاجار و سال 1275 هجری قمری است.

غریب‌زاده عنوان کرد: در این نمایشگاه دو نمونه رادیو نفتی وجود دارد و مابقی آن لامپی حرارتی بوده که قدمتشان 50 سال و بیش‌تر است.

این مسئول گفت: گردآوری این مجموعه رادیوها، 20 سال به طول انجامیده و هر روزه از ساعت 9 صبح تا 21 در عمارت باغ دلگشا آماده بازدید علاقمندان است.

وی همچنین از افتتاح موزه دوربین‌های قدیمی در موزه مشرقی واقع در جوار آرامگاه خواجوی کرمانی خبر داد و ابراز داشت: در این موزه بیش از 50 دوربین عکاسی قدیمی مربوط به سال‌های 1920 به بعد به نمایش در آمده است که علاقمندان می‌توانند برای بازدید هر روزه از ساعت 9 صبح تا 22 به این موزه مراجعه کنند.

غریب‌زاده با اشاره به افتتاح موزه شهرداری در باغ جهان‌نما نیز گفت: در این موزه هدایایی که از طرف شهرهای کشورهای مختلف دنیا به شهرداری اهدا شده، سند عضویت ICCN، کلید طلایی شهر شیراز و... در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

سرپرست مدیریت امور زیارتی و گردشگری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه این موزه‌ها به مناسبت هفته شیراز افتتاح شده، اذعان داشت: باید از تمام فرصت‌های موجود برای جذب بیشتر گردشگران در ابعاد ملی و بین‌المللی استفاده کرد.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول