اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

صادرات 500 میلیون دلاری قیر طبیعی کرمانشاه/ صادرات قیر طبیعی به سود استان نیست

استاندار کرمانشاه گفت: صادرات 500 میلیون دلاری قیرطبیعی در استان کرمانشاه نشان‌ دهنده ضرر ما برای از دست ‌دادن این منبع و نعمت الهی است.

صادرات 500 میلیون دلاری قیر طبیعی کرمانشاه/ صادرات قیر طبیعی به سود استان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الله دمیاد در کارگروه توسعه ادارات استان کرمانشاه که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تجارت از انعطاف خاصی برخوردار است که برای رسیدن به هدف نیاز به وقت و زمان دارد و باید این امر هنرمندانه و با ظرافت دنبال شود.

دمیاد تصریح کرد: توجه به امر تجارت از استراتژی‌های کار استانداری است و در این راستا با انجام کار کارشناسی پیش خواهیم رفت.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت صادرات استان کرمانشاه را شناسایی کرد تا بتوان در این عرصه پیش رفت، گفت: تمام نقاط ضعف و قوت صادرات استان باید احصا شود و با توجه به این نکات باید برنامه‌ریزی در رابطه با صادرات استان انجام شود.

به گفته استاندار کرمانشاه، نباید در عرصه کورکورانه عمل کرد و چشم بسته پیش رفت و هدف‌گذاری در این عرصه باید بر اساس برنامه باشد و چالش‌های اساسی دیده شود.

دمیاد گفت: توسعه صادرات و تجارت با افراد خبره و با تجربه صورت می‌گیرد تا بتواند بازار هدف، ظرفیت استان و کشور مقصد را به خوبی بشناسد.

وی با اشاره به ناکارآمدی برخی شرکت‌های فنی‌مهندسی که به کشور عراق خدمات نامناسب ارائه داده‌اند، خاطر نشان کرد: نباید اجازه این کار به این افراد داده شود و کسی که توان کار تجاری و اثربخش دارد، باید این خدمات را ارائه دهد تا موجب بی‌اعتمادی کشور عراق به این مسئله نشود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر فرآوری صنعت قیر طبیعی استان کرمانشاه، افزود: برنامه‌های مطالعاتی ظرف مدت کوتاه در عرض چند ماه انجام شود و کار اجرایی و عملیاتی این برنامه از نیمه دوم سال با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه بیش از 500 میلیون دلار مشتری قیر طبیعی در استان کرمانشاه وجود دارد، اظهار کرد: این نشان‌دهنده ضرر ما برای از دست دادن این منبع و نعمت الهی است که با فرآوری این ماده طبیعی در استان می‌توان اشتغال خوبی در استان کرمانشاه ایجاد کرد.

دمیاد همچنین بر روند کار در بازارچه شوشمی تاکید کرد و گفت: مشکلات منطقی بازارچه طی هفته آینده حل خواهد شد و گمرک استان نیز باید در حل این مشکلات کمک‌های لازم را بکند که فعالیت‌های تجاری نیز در این بازارچه از هفته آینده بهتر از گذشته از سر گرفته شود.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول