اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز انجام شد

تشکیل کارگروه درآمد در کمیته برون‌سپاری خدمات شهرداری گرگان

کارگروه تخصصی درآمد در کمیته برون‌سپاری خدمات شهرداری گرگان تشکیل شد.

تشکیل کارگروه درآمد در کمیته برون‌سپاری خدمات شهرداری گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رئیس کمیته برون‌سپاری شهرداری گرگان صبح امروز در این کارگروه گفت: در راستای برنامه گرگان 1404 و اهداف کمیته برون‌سپاری خدمات و با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات مالی شهرداری‌ها، کارگروه تخصصی درآمد تشکیل شد.

هادی نادری اظهار داشت: مدیران درآمد شهرداری مرکز و مناطق برای کسب تجربیات موفق در زمینه برون‌سپاری به شهرداری مشهد اعزام شدند.

وی ادامه داد: این گروه طی دو روز کاری با برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران حوزه‌های مربوطه و پیمانکاران، پیشنهادات اجرایی خود را در جلسه کمیته برون‌سپاری که با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، ارائه کردند.

معاون اداری مالی شهرداری گرگان گفت: مهمترین راهبردهای برون‌سپاری در حوزه درآمدی شهرداری که مورد بحث قرار گرفت و تصویب شد تشکیل کمیته تخصصی درآمد با رویکرد افزایش درآمدهای پایدار و عوارض صنفی و همچنین برون‌سپاری فعالیت‌های این حوزه از قبیل دریافت عوارض نوسازی، خودرو، بهای خدمات معوقه، امور صنفی کسب و پیشه است که با تشخیص کارگروه درآمدی و تصویب کمیته برون‌سپاری اجرایی خواهد شد.

نادری با بیان اینکه داشتن برنامه زمان‌بندی برای برون‌سپاری خدمات برای حصول نتیجه مثبت بسیار تاثیرگذار است، افزود: کمیته برون‌سپاری با تهیه گانت چارت زمان‌بندی در نظر دارد طی شش ماه آینده سال‌جاری و مذاکره با پیمانکاران این حوزه در برخی از شهرهای بزرگ کشور و همچنین پیگیری فرآیندهای اجرایی و قانونی در شهرداری اقدام کند.

نادری افزود: شناسایی و آنالیز فعالیت‌ها، اولویت‌بندی خدمات قابل واگذاری، تهیه زیرساخت‌های درون سازمانی، منابع انسانی و سیستمی، فراخوان برای شناسایی پیمانکار، ظرفیت‌سنجی و رتبه‌بندی توان پیمانکار، پیش‌بینی انتظارات و نوع کیفیت خدمات و نهایتاً نظارت عالیه کارشناسی بدنه شهرداری بر فعالیت‌های پیمانکاران از وظایف کمیته برون‌سپاری در راستای تحقق اهداف کارگروه‌ها خواهد بود.

رئیس کمیته برون‌سپاری خدمات شهرداری گرگان ادامه داد: افزایش بهره‌وری، اصلاح و بهبود روش‌ها، کوتاه کردن زمان ارائه خدمت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها متناسب با حجم فعالیت‌ها و آزادسازی فرصت مدیران شهری برای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و افزایش نظارت عالیه به منظور افزایش کیفیت خدمات به عنوان دستاورد و هدف اصلی برون‌سپاری در فعالیت‌های مختلف خدمات‌رسانی شهرداری محسوب می‌شود که در گام نخست این کمیته به شناسایی فرآیندهایی که امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارد پرداخته و با بررسی وضع موجود و مطلوب به اصل فرآیند واگذاری می‌پردازد و موضوعات را برای تصمیم‌گیری نهایی ارائه می‌دهد.

که معاونت اداری مالی شهرداری، مدیر امور مالی و اداری، مدیر برنامه‌ریزی، مشاوران اقتصادی شهردار، شهرداران مناطق و دو عضو شورای اسلامی شهر اعضای کمیته برون‌سپاری را تشکیل می‌دهند و معاونان شهردار نیز به تناسب موضوعات قابل طرح در آیین کمیته در جلسات تصمیم‌گیری‌ها حضور خواهند داشت.

ریاست این کمیته بر عهده معاونت اداری مالی شهرداری است و دبیر آن را نیز مدیر برنامه‌ریزی عهده‌دار است.

در همین زمینه همایش ملی برون‎سپاری شهرداری‎ها نیز در اردیبهشت ماه سال گذشته به میزبانی شهرداری گرگان با حضور 100 شهرداری کشور برگزار شد که به بررسی چالش‎ها و موانع موجود برون‌سپاری‌ها در شهرداری‌ها پرداخت تا از طریق تبادل افکار و تجربیات مناسب نسبت به خدمات با کیفیت در مدت زمان بهینه و در موضوعات مختلف اقدام شود.

در ضمن دبیرخانه دائمی همایش برون‌سپاری به دلیل برگزاری موفقیت‌آمیز این همایش از سوی سازمان شهرداری‌های کشور در شهرداری گرگان تشکیل شد.

انتهای پیام/2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول