اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از گفت‌و‌گوی آزاد دانشجویی در قزوین

شرکت در انتخابات بهترین گزینه حل مشکلات/ مسئولیت رئیس‌جمهور تنها رفع گرانی نیست

تریبون گفت‌وگوی آزاد دانشجویی با موضوع انتخابات یازدهم با حضور جمع زیادی از دانشجویان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برپا شد.

شرکت در انتخابات بهترین گزینه حل مشکلات/ مسئولیت رئیس‌جمهور تنها رفع گرانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این برنامه دانشجویان پیرامون حساسیت‌های اجتماعی و سیاسی انتخابات یازدهم، بایدها و نبایدهای انتخابات پیش، هنگام و پس از برگزاری آن، ویژگی‌های رئیس جمهور آینده، تأثیر مشکلات اقتصادی بر انتخابات یازدهم، چگونگی حضور و یا عدم حضور خود در انتخابات پیش رو و دلایل آن و نیز تأثیر انتخابات ایران بر منطقه و دشمنان کشور به گفت‌وگو پرداختند.

رأی دادن، بهترین گزینه حل مشکلات کشور

یکی از دانشجویان این دانشگاه با اشاره به شرایط ویژه کشور از جمله تحریم‌ها و تورم، رأی دادن را بهترین گزینه برای حل مشکلات کشور در شرایط موجود دانست.

محمد حسین اسفندیاری با بیان اینکه عمل نکردن به وعده‌ها از سوی برخی نامزدها علت بی‌انگیزگی برخی افراد برای حضور در انتخابات است، گفت: نامزدها باید از بیان وعده‌های عمل‌نشدنی خودداری کنند.

مسئولیت رئیس جمهور تنها رفع گرانی نیست

یکی از دانشجویان رشته عمران نیز با اشاره به گرانی‌های موجود در کشور و وعده‌های برخی نامزدها برای رفع این مشکل افزود: رئیس جمهور آینده باید بداند که با چندین سلیقه گوناگون روبه‌روست و مسئولیت او تنها به رفع مشکل گرانی محدود نمی‌شود.

رسول‌زاده با تأکید بر لزوم داشتن برنامه برای اداره کشور ادامه داد: در پایان دوره یازدهم ریاست جمهوری، دانشجویان کنونی، فارغ‌التحصیل و به همین منوال در زندگی بقیه مردم نیز تغییراتی ایجاد می‌شود که این موضوع ضرورت برنامه‌ریزی رئیس جمهور آینده برای کشور و مردم را ایجاب می‌کند.

دانشجوی دیگری گفت: برخی از نامزدها در سخنان خود تحریم‌ها و تورم را در کشور بی‌تأثیر می‌دانند؛ در حالی که یافتن راهکارهای حل مشکلات اقتصادی مردم در مرحله اول نیازمند پذیرفتن مشکل از سوی مدیران آینده کشور است.

شعبانی، نبود کارگزار مناسب را از مشکلات کشور ذکر کرد و افزود: به کسانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، توصیه می‌کنم شخصی را برای قرار گرفتن در این ساختار انتخاب کنند که توانایی پذیرش این مسئولیت را داشته باشد.

حمایت اقتصادی از مردم در قبال پشتیبانی آنان از نظام

دیگر سخنران این تریبون به انتظارات خود و مردم از نظام در قبال حمایت از آن اشاره و خاطرنشان کرد: مردم از نظام انتظار صداقت و نیز پشتیبانی در مسائل اقتصادی را دارند؛ اما این به معنای ربط دادن مسائل سیاسی با اقتصادی نیست.

ساربانی با بیان اینکه همه مردم قدرت تشخیص این موضوع را ندارند، ادامه داد: مردم باید با بصیرت این دو موضوع را از یکدیگر جدا کنند و با توکل به خداوند و در نظر گرفتن تمام اصول، به سمت یک حرکت عظیم پیش بروند تا خداوند گره از کار آنان بگشاید.

تأیید صلاحیت حداکثری نامزدها از سوی شورای نگهبان

سخنران بعدی تریبون نیز طی سخنانی خواستار تأیید صلاحیت حداکثری نامزدها از سوی شورای نگهبان برای افزایش فرصت انتخاب مردم و حضور تمام سلیقه‌ها در عرصه انتخابات شد.

شرکت نکردن در انتخابات نشانه روشنفکری نیست

سخنران بعدی این تریبون اظهار داشت: در بیشتر دانشگاه‌ها فضایی حاکم شده که دانشجویان به اشتباه، افرادی را که اعلام کنند رای نمی‌دهند، روشنفکر می‌پندارند؛ اما در چنین فضایی ملاک دانشجو برای حضور و یا عدم حضور در انتخابات باید تصمیم شخصی وی باشد و سخنان افرادی که روشنفکر جلوه می‌کنند، معیار تلقی نشود.

عدم حضور در انتخابات ایران را به سوریه دوم تبدیل می‌کند

فرد دیگری در پاسخ به این دیدگاه اذعان کرد: عدم حضور در انتخابات ایران را به سوریه دوم تبدیل می‌کند و علاقه مردم به کشور موجب می‌شود تا برای حفظ آن از چنین سرنوشتی تلاش کنند.

یکی از دانشجویان دیگر تصریح کرد: به دلیل علاقه به ایران و هم‌میهنانمان همواره پشتیبان کشور هستم.

وی با انتقاد از کوتاه شدن ترم تحصیلی به علت مصادف شدن آن با انتخابات گفت: دانشجویان برای رسیدن به اهداف خود باید درس بخوانند اما کوتاه شدن ترم باعث شده است که در فراگیری درس‌ها آن‌گونه که باید، موفق نباشند.

انتهای پیام/77011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول