اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره):

تعدد کاندیداها به شور انتخاباتی کمک می‌کند

قائم‌مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: تعدد کاندیداها در مرحله اول و در حال حاضر به شور انتخاباتی کمک می‌کند.

تعدد کاندیداها به شور انتخاباتی کمک می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وظیفه مردم و کاندیداها در خلق حماسه سیاسی اظهار کرد: یکی از وظایفی که کاندیداها و رسانه‌ها بر عهده دارند این است که مردم را تشویق به حضور در این حماسه سیاسی کرده و بر توانمندی‌های کشورمان تاکید کنند.

وی یادآور شد: کاندیداها باید امید به آینده را تقویت و اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و فرد اصلح را شناسایی و انتخاب کنند.

قائم‌مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به ویژگی‌های رئیس جمهور یازدهم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور باید ارزش‌مدار و مردمی باشد و در برابر دشمنان با صلابت بوده و به فکر مشکلات معیشت مردم باشد.

وی انتخابات را در نظام جمهوری اسلامی امر مقدسی دانست و افزود: کاندیداها و مردم باید به انتخابات با دید الهی نگاه کرده و بر اساس موازین اسلامی حرکت کنند تا خداوند توجه بیشتری به کشور کند.

رجبی در مورد مواضع مراجع و علما در قبال تعدد کاندیداها اضافه کرد: در مراحل نهایی انتخابات باید سلایق مختلف مطرح شود تا مردم فرد اصلح را شناسایی کنند؛ با این همه در مراحل فعلی هم تعدد کاندیداها سبب شور و نشاط انتخاباتی می‌شود.

وی ادامه داد: مهم این است که کاندیداها اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت کرده و برنامه‌های خود را ارائه دهند تا مردم بیشتر با برنامه‌های آنها آشنا شوند و اگر در این مرحله شرایط به گونه‌ای پیش رفت که کاندیداها احساس کردند، زمینه رای ندارند وظیفه‌شان این است که کناره‌گیری کنند و اگر دیدند افراد اصلح‌تری هستند دستور دینی است که باید از اصلح حمایت کنند.

قائم‌مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: هر کاندیدایی باید تأمل کند و ببیند اگر افراد صالح‌تری هستند کار را به او واگذار کرده و مردم هم تلاش کنند اصلح را شناخته و با رای بیشتر بر این منصب قرار دهند.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از افراد خدوم نظام با انگیزه صحیح به میدان آمده‌ا‌ند، خاطرنشان کرد: تعدد کاندیداها به شور و نشاط انتخابات و انتخاب فرد اصلح کمک می‌کند.

رجبی گفت: اگر فرد اصلح انتخاب نشود و فردی که ولایت‌مدارتر و ارزشی‌تر است از صحنه خارج شود وظیفه همه است که تلاش کنند تا فرد اصلح در صحنه بماند و رای بیاورد.

انتهای پیام/78001/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول