اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگره پیشگیری از جرائم انتخاباتی خراسان‌رضوی:

1500 سایت زیرنظر رصد کارگروه پیشگیری از جرائم انتخاباتی/ حضور 2 عضو قضایی در هیئت اجرایی انتخابات

رئیس کارگره پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری خراسان‌رضوی گفت: هزار و 500 سایت در فضای مجازی در حوزه انتخابات توسط کارگره پیشگری از جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان‌رضوی رصد می‌شود.

1500 سایت زیرنظر رصد کارگروه پیشگیری از جرائم انتخاباتی/ حضور 2 عضو قضایی در هیئت اجرایی انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ سیدامیر مرتضوی ظهر امروز در پنجمین نشست اخلاق انتخاباتی و انتخابات اخلاقی، کارگروه رسانه و مطبوعات شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌رضوی در محل دادگستری اظهار کرد: کارگروه رسانه و مطبوعات به دلیل فعالیت مثبت و اقدامات چشمگیر خود کشوری شد.

وی افزود: تاکنون کارگروه رسانه و مطبوعات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فقط در خراسان‌رضوی فعال بوده و پس از مشاهده فعالیت‌های مثبت و کارآمد، این کارگروه کشوری و در دیگر استان‌ها به اجرا درآمد.

خراسان‌رضوی پیشتاز امر پیشگیری از وقوع جرم در کشور است

مرتضوی با بیان اینکه خراسان‌رضوی پیشتاز در مقوله پیشگیری از وقوع جرم در کشور است، خاطرنشان کرد: خراسان‌رضوی همواره در مقوله پیشگیری از وقوع جرم پیشتاز بوده و در عرصه انتخابات نیز ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان‌رضوی با محوریت رئیس کل دادگستری استان و قائم مقام معاون امور اجتماعی دادگستری خراسان‌رضوی مشغول به فعالیت است.

وی ادامه داد: در ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی چند موضوع بنیادی مورد بحث و بررسی قرار گرفته که مهم‌ترین آن رعایت قانون و قانون‌مداری نامزد‌های انتخابات، فعالان این عرصه، هواداران نامزدها و آحاد جامعه است.

قانون‌مداری، اخلاق‌مداری و وحدت سه اولویت مهم برگزاری انتخابات سالم

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی از قانون‌مداری با عنوان خط قرمز در عرصه انتخابات یاد کرد و گفت: در انتخابات مجلس سال گذشته به خوبی توانستیم قانون‌مداری را با عنوان خط قرمز به اثبات برسانیم و خرسندی امروز از این حیث است که مسئله قانون‌مداری در خراسان‌رضوی نهادینه شده است.

وی تصریح کرد: اولویت دوم ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، اخلاق و اخلاق‌مداری است، سعی را بر آن داریم تا شعار "اخلاق انتخاباتی، انتخابات اخلاقی" را به طور کامل محقق کنیم.

مرتضوی از تهیه و تدوین منشور اخلاقی انتخابات توسط ستاد انتخاباتی دادگستری خراسان‌رضوی خبر داد و افزود: با تهیه منشور اخلاقی انتخابات و ارائه آن به تمامی نامزد‌ها اعم از ریاست‌جمهوری و شورای شهر دیگر عذری از جانب نامزدها مبتنی بر بی‌اطلاعی از موارد اخلاقی در انتخابات وجود ندارد.

رئیس کارگروه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری خراسان‌رضوی انسجام و وحدت را اولویت سوم این ستاد توصیف کرد و اذعان داشت: باید بستری را فراهم کنیم تا شاهد حضور حداکثری و پرشور در انتخابات و در عین حال در فضایی سالم، امن و به دور از تنش باشیم.

راه‌اندازی 3 کمیته بررسی تهدید و آسیب‌های انتخابات، کمیته مجازی و کمیته حقوقی

وی از راه‌اندازی و فعالیت سه کمیته در ستاد انتخاباتی دادگستری یاد کرد و گفت: کمیته بررسی تهدید‌ها، آسیب‌ها و چالش‌های انتخابات، کمیته فضای مجازی و کمیته حقوقی در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی راه‌اندازی و به طور جدی در حال فعالیت هستند.

مرتضوی ادامه داد: کمیته بررسی تهدیدها و آسیب‌های انتخابات با بررسی و نگاهی دوباره به انتخابات گذشته چالش‌ها را احصا و راهکار‌هایی برای پیشگیری از وقوع مجدد آنها ارائه می‌هند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی یادآور شد: کمیته فضای مجازی به شکل گسترده و جدی رصد فضای سایبری و سایت‌ها را بر عهده دارد؛ هم‌چنین بررسی و رصد پیامک‌ها در دستور کار این کمیته است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته حقوقی جنبه پاسخگویی به سوالات، اختلافات و ابهامات را دارد که امید است با راه‌اندازی این سه کمیته دستاوردهای مثبتی را در صحنه برگزاری انتخابات سالم و به دور از تنش شاهد باشیم.

رئیس کارگروه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری خراسان‌رضوی با اشاره به همکاری ستاد انتخاباتی استان با ستاد انتخاباتی کشور تصریح کرد: کمیته انتخابات در تهران و زیرنظر شورای نگهبان به ریاست دادگستری تهران تشکیل شده که تخلفات و جرائم انتخاباتی به این ستاد گزارش داده می‌شود؛ هم‌چنین استان‌ها موارد تخلف و جرائم را در قالب گزارش به این ستاد در تهران ابلاغ می‌کنند.

مرتضوی گفت: نظارت بر تخلفات انتخاباتی شورای اسلامی شهر و روستا به طور مستقیم توسط خود استان‌ها رصد و پیگیری می‌شود.

حضور 2 عضو قضائی در هیئت اجرائی انتخابات

رئیس کارگروه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری خراسان رضوی با ابراز خرسندی از حضور دو عضو قضائی در هیئت اجرایی انتخابات تاکید کرد: در گذشته فقط حضور دادستان را در هیئت اجرائی انتخابات داشتیم که خوشبختانه در این دوره انتخابات ریاست جمهوری دو عضو قضایی را در این هیئت شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات شورای شهر بر عهده مجلس شورای اسلامی بوده که در خراسان‌رضوی قاضی‌زاده، مروی و دهقان با عنوان هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر معرفی شده‌اند.

مرتضوی اذعان داشت: هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای خراسان‌رضوی تاکنون سه مورد تخلف نامزدهای را اعلام کرده که با تذکر به آن خاتمه داده‌ایم؛ دادگستری به جرائم بیش از تخلفات می‌پردازد اما نامزدهای انتخابات چه در شورای شهر و چه ریاست‌جمهوری باید بدانند که همین تخلفات تاثیر بسزایی بر تعیین صلاحیت آنان در شورای نگهبان دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات نباید از امکانات دولتی برای تبلیغ استفاده کنند، گفت: هرگونه استفاده از امکانات دولتی توسط نامردهای انتخابات و یا هواداران آنان در عرصه انتخابات جرم و قابل پیگیری است.

 1500 سایت به صورت روزانه رصد می‌شود

مرتضوی خاطرنشان کرد: ثبت نام از کاندیداهای ریاست‌جمهوری از امروز آغاز و تا 21 اردیبهشت ماه ادامه دارد؛ روز آینده جلسه انتخاباتی دادگستری خراسان‌رضوی برگزار می‌شود و باید بدانیم با آغاز ثبت نامه کاندیداها وارد فاز جدید از انتخابات شده‌ایم که به طور حتم در مصوبات جلسه روز آینده مد نظر قرار می‌گیرد.

رئیس کارگروه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری خراسان‌رضوی از رصد روزانه 1500 سایت در حوزه انتخابات خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تبلیغات در فضای مجازی شیوع یافته، ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی به طور جدی این مسئله را در راس اهداف خود قرار داده و روزانه 1500 سایت در فضای مجازی در حوزه انتخابات رصد می‌شود.

به گفته مرتضوی دو هسته مردمی 10 نفره نیز در رصد سایت و فضای سایبری انتخابات با این ستاد همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول