اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس علوم سیاسی:

نامزدها به رعایت اخلاق سیاسی در انتخابات پایبند باشند

کارشناس علوم سیاسی گفت: نامزدهای یازدهمین دوره از ریاست جمهوری به مولفه‌های اخلاق سیاسی که از اخلاق دینی پیروی می‌کند پایدار باشند.

نامزدها به رعایت اخلاق سیاسی در انتخابات پایبند باشند

حسین معین‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آغاز ثبت‌نام نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: نامزدها در انتخابات پیش رو باید منافع ملی را مبنا قرار دهند.

وی افزود: در نظر گرفتن منافع ملی موجب اجماع نخبگان شده و میزان همکاری در ساخت دولت و جامعه‌ای قانون‌مدار بالا می‌رود.

این کارشناس علوم سیاسی اضافه کرد: هنگامی که جامعه‌ای قانون‌مدار داشته باشیم طبیعی است که مسئولیت‌ها به نحو مطلوب مشخص می‌شود.

وی نامزدها را به رعایت اخلاق سیاسی در انتخابات دعوت کرد و گفت: رعایت اخلاق سیاسی که از اخلاق دینی الگو می‌گیرد اقتضا می‌کند نامزدها ضمن امانتداری نسبت به رقبای انتخاباتی خود منصف باشند.

معین آبادی ادامه داد: لازمه اخلاق‌مداری پرهیز از هتک حرمت نامزدها نسبت به یکدیگر و پرهیز از پیش بینی‌های غیر اصولی از نتیجه انتخابات پیش از اعلام نتایج است.

وی رجال سیاسی، گروه‌ها، اقشار و احزاب گوناگون را به رعایت مولفه‌های اخلاقی در انتخابات دعوت کرد و گفت: بی‌طرف بودن در انتخابات از ضروریاتی است که همه رجال سیاسی باید به آن پایبند باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان بر لزوم اعلام بی‌طرفی شورای نگهبان و قوه مجریه به عنوان دو عامل برگزاری انتخابات تاکید و تصریح کرد: قوه مجریه باید امکانات عمومی را برای برگزاری انتخاباتی سالم به همه نامزدها بدهد تا نوعی توازن میان نامزدها به وجود بیاید.

وی فتنه‌گری و شایعه پراکنی‌ را از جمله دسیسه‌های غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان داشت: این اقدامات برای جلوگیری از رسیدن به نتیجه مطلوب و کم‌رنگ نشان دادن انتخابات در کشور است.

معین آبادی با بیان این‌که انتخابات به عنوان یکی از مراحل زندگی سیاسی اجتماعی به شمار می‌رود ابراز داشت: باید بدانیم انتخابات یک قاعده جاری و ساری است و به دست نیاوردن پیروزی مساوی با پایان این قاعده نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: باید در ایجاد شور انتخاباتی و نشان دادن فضای مطلوب سیاسی اطلاع رسانی دقیقی انجام شود تا شایعات فضای سیاسی را بر نامزدها تنگ نکند.

معین آبادی خاطرنشان کرد: باید انتخاب سیاسی را به عنوان یک مرحله از زندگی تلقی کنیم و از آن بگذریم و بدانیم در جامعه یک انتخابات سیاسی انجام می‌شود ولی همچنان زندگی ادامه دارد.

انتهای پیام/78005/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول