اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گوی دانشجویی در قزوین مطرح شد

رئیس جمهور واقع‌گرا می‌خواهیم نه آرمان‌گرا/ عدم حضور در انتخابات حلال مشکل اشتغال نیست

دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اظهار داشتند: بسیاری از نامزدهای انتخابات به طرح شعارهای آرمان‌گرایانه می‌پردازند؛ در حالی که کشور به جای یک پیامبر آرمان‌گرا به یک رئیس جمهور واقع‌گرا برای حل مشکلات نیاز دارد.

رئیس جمهور واقع‌گرا می‌خواهیم نه آرمان‌گرا/ عدم حضور در انتخابات حلال مشکل اشتغال نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در گفت‌وگوی آزاد دانشجویی که پیرامون یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، یکی از دانشجویان این دانشگاه طی سخنانی اظهار داشت: اگر مردم ایران خواهان تغییر در مدیریت کشور هستند، باید خواسته خود را در انتخابات نشان دهند و هر شخصی که در این عرصه شرکت نکند، خواهان تغییر نیست.

جهانبخش با اشاره به اینکه سوابق، شعارها و برنامه‌های آینده نامزدها باید در انتخاب رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد، افزود: کشور به فردی نیاز دارد که ضمن حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، کشور را از نظر نقاط قوت فعلی به عقب برنگرداند.

سازندگی به قیمت فراموشی سایر نیازهای کشور نباشد

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید اهل جهاد بودن خود را در عمل نشان دهد، تأکید کرد: این سازندگی‌ها در کشور نباید به قیمت فراموش کردن سایر ابعاد زندگی ملت باشد.

جهانبخش خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در دوره‌های پیشین، دولت‌هایی بوده‌اند که سازندگی را در سطح گسترده در کشور به منصه ظهور گذاشتند، اما فرهنگ را فراموش کردند و امروز کشور در این عرصه‌ها با چالش روبه‌روست.

این دانشجو با یادآوری اعلام شعارهایی نظیر قانونمندی، ولایتمداری و داشتن برنامه اقتصادی از سوی اکثریت نامزدها، تصریح کرد: در جایگاه ریاست جمهوری کسانی بوده‌اند که به این شعارها پایبند نمانده‌اند.

وی ادامه داد: این جایگاه باید به فرد اصلح اختصاص یابد، اما این به معنای صالح نبودن دیگر نامزدها نیست و آنان می‌توانند شعارهای خود را در سایر جایگاه‌های مسئولیتی عملی کنند.

یکی از حاضران در برنامه با انتقاد از سخنان وی در خصوص اینکه تغییر نکردن مدیریت کشور به دلیل نخواستن مردم است، گفت: در انتخابات سال 88 قصد ایجاد تغییر داشتیم؛ اما این خواسته محقق نشد.

منتقدی در پاسخ به این اظهار نظر گفت: محقق نشدن این خواسته به دلیل نادرستی آن بوده است؛ همان‌گونه که خود اصلاح‌طلبان نیز اقدامات سال 88 را یک اشتباه تاریخی خوانده اند.

رئیس جمهور واقع‌گرا می‌خواهیم، نه پیامبر آرمان‌گرا

دانشجوی دیگری ضمن انتقاد از برگزاری برنامه‌های گفت‌و‌گوی دانشجویی صرفاً در آستانه انتخابات، بیان کرد: بسیاری از نامزدهای انتخابات به طرح شعارهای آرمان‌گرایانه می‌پردازند؛ در حالی که کشور به جای یک پیامبر آرمان‌گرا به یک رئیس جمهور واقع‌گرا برای حل مشکلات نیاز دارد.

عدم حضور در انتخابات حلال مشکل اشتغال نیست

دشتکی، دانشجوی دیگر این دانشگاه با بیان اینکه عدم حضور در انتخابات مشکل اشتغال و تورم را حل نمی‌کند، تصریح کرد: حضور افراد می‌تواند منجر به رفع این مشکلات شود؛ به شرطی که نتیجه انتخاب افراد در سال‌های گذشته ملاک رأی دادن یا ندادن نباشد و در تصمیم‌گیری برای این موضوع، آینده‌نگری لحاظ شود.

دیگر دانشجوی دانشگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران عزت و استقلالی به مردم داد که به واسطه آن، مسئولان را موج قطرات مردم انتخاب می‌کنند و بیگانگان در آن دخالت ندارند.

وی تصریح کرد: رأی می‌دهم؛ چراکه اگر گستاخی‌های صهیونیست در مسائلی همچون دزدیدن جنازه حجر بن عدی ادامه یابد، دیگر حتی ما نیز توان و اجازه درس خواندن در این دانشگاه را نداریم.

دانشجوی دیگری معتقد بود به این دلیل که تاکنون علی‌رغم حضور در انتخابات، اختلاس و تحریم نصیب مردم شده است، دلیلی برای تکرار این حضور وجود ندارد.

اما کاظمی دیگر دانشجوی این دانشگاه تحریم‌ها را بهانه نامناسبی برای شرکت نکردن در انتخابات دانست و اظهار داشت: تحریم امری دوطرفه و اثرگذار بر طرفین است و ما دوستداران کشور برای تداوم راه شهیدان نظام و انقلاب در انتخابات شرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/77011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول