اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ولایتی در جمع دانشجویان تبریز:

می‌توان هم انرژی هسته‌ای داشت و هم بهبود روابط با دنیا / ایستادگی رهبری نبود تکنولوژی هسته‌ای نداشتیم

عضو ائتلاف پیشرفت گفت: موضوع هسته‌ای قابل حل است و ما این توانمندی را داریم که هم انرژی هسته‌ای را حفظ کنیم و هم رابطه خود با دنیا را بهبود ببخشیم.

می‌توان هم انرژی هسته‌ای داشت و هم بهبود روابط با دنیا / ایستادگی رهبری نبود تکنولوژی هسته‌ای نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی اکبر ولایتی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار وحدت تبریز وضعیت روابط خارجی را وضعیتی نامناسب توصیف و اظهار کرد: روابط خارجی ما مشکلات بسیاری دارد اما این مشکلات لاینحل نیست.

ولایتی افزود: تجربه بیش از 30 سال من در بخش روابط خارجه نشان می‌دهد سیاست بین‌الملل کاری سخت و پیچیده است اما حل مشکلات موجود غیرممکن نیست.

وی یادآور شد: مذاکره، مذاکره کننده می‌خواهد و مذاکره کننده نیز باید فردی کاردان باشد، مذاکره کننده باید با زبان بین‌الملل آشنا باشد و به گونه‌ای مذاکره کند که هم طرف مقابل حرف‌های او را متوجه شود و هم اینکه او بتواند بر سر میز مذاکره حرف‌های طرف مقابل را درک کند.

ولایتی در عین حال اطمینان داد که مسائل خارجی توسط اشخاص کاردان و با تجربه، قابل حل است و با حل مشکلات به وجود آمده در روابط خارجی می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی و داخلی را نیز برطرف کرد.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه اگر ایستادگی رهبری نبود تکنولوژی هسته‌ای نداشتیم، اظهار کرد: در حال حاضر ایران یکی از 20 کشور دارای خودکفایی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم.

وی افزود: موضوع هسته‌ای قابل حل است و ما این توانمندی را داریم که هم انرژی هسته‌ای را حفظ کنیم و هم رابطه خود با دنیا را بهبود ببخشیم.

ولایتی تصریح کرد: این مسئله قابل مذاکره است و مذاکره سیاسی زبان خود و درک خود را می‌طلبد و می‌توان انرژی هسته‌ای را به سمتی ببریم که با تحریم گره نخورد.

ولایتی گفت: رهبری عزم راسخ خود را بر حفظ انرژی هسته‌ای اعلام کرده‌اند و هر کسی قرار است رئیس جمهور شود باید به آن متعهد باشد.

* برنامه هسته‌ای قابل حل است

ولایتی گفت: برنامه هسته‌ای قابل حل است، بدون اینکه فناوری هسته‌ای را از دست بدهیم.

وی افزود: در مورد تحریم‌های اعمال شده می‌شد کاری انجام داد که انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را داشته باشیم و تحریم نشویم. 

انتهای پیام/60002/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول