اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از یادواره شهدای روستای فردو

رونمایی از نماد صلح هسته‌ای کشور

همزمان با برگزاری یادواره سرداران و 114 شهید روستای فردو، از نماد صلح هسته‌ای کشور با عنوان «فردو؛ نماد صلح و مقاومت ملت ایران» رونمایی شد.

رونمایی از نماد صلح هسته‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یادواره سرداران و 108 شهید روستای فردو قم روز جمعه با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، حسن قشقاوی معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه، کرم رضا پیریایی استاندار قم، پدر شهید احمدی روشن و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

در این مراسم پدر شهید احمدی روشن در سخنانی با اشاره به اینکه شاهد تقویت روحیه خودباوری در کشور هستیم بیان کرد: در سال‌های گذشته دانشمندان جوان کشور در عرصه فناوری صلح آمیز هسته‌ای به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کردند و به چرخه کامل سوخت هسته‌ای دست پیدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا درس‌های ارزنده‌ای به ما آموختند بیان کرد: مهم‌ترین درس شهدا به ما ولایت‌مداری است و مردم و مسئولان باید ولایت‌مداری را از شهدا بیاموزند.

رحیم احمدی روشن با اشاره به اینکه نباید سخن از ولایت‌مداری و پیروی از ایشان فقط به کارهای ظاهری خلاصه شود افزود: باید همانند شهدا در عمل ثابت کنیم که پیرو راستین ولی فقیه هستیم.

*آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران دروغی برای تضعیف نظام

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه دشمن در برابر اراده ملت ایران شکست خورده است، به مطرح شدن مسئله مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: این‌که گفته می‌شود آمریکا آماده مذاکره با ایران است یک دروغ بزرگ است.

وی با اشاره به امتناع مسئولان آمریکای از مصاحبه با خبرنگاران ایرانی اظهار کرد: آنها چگونه می‌خواهند با سیاست‌مداران ایرانی سر میز مذاکره بنشینند، مطرح شدن چنین سخنانی فقط برای تضعیف نظام ایران صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ایران اسلامی به دنبال تحقق صلح و آرامش بوده و عزت و عظمت ملت و نظام خود را حفظ می‌کند.

وی بیان کرد: آمریکا امروز در بدترین شرایط خود قرار گرفته است و ایران اسلامی نیازی ندارد که با آمریکا مذاکره کند.

* دستور اوباما برای قطع پخش شبکه‌های ایرانی

عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این همایش به ایراد سخن پرداخت و با گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و همچنین شهدای روستای فردو تصریح کرد: اگر امروز شاهد هستیم که نام روستای فردو در دنیا می‌درخشد نه به دلیل پیشرفت‌های علمی بلکه به دلیل برکت شهیدان و خانواده معظم شهدا است.

وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد:‌ انتخابات ریاست جمهوری مهم و سرنوشت ساز است و رسانه ملی شرایطی را مهیا کرده است که نامزدها از امکانات آن استفاده کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما بیان کرد: برای کاندیداها شرایط و فرصت برابر در نظر گرفته شده است تا بتوانند در قالب برنامه‌های زنده و تولیدی برنامه‌های خود را به مردم اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای علیه نظام اسلامی تبلیغات و هجمه بسیار گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند خاطرنشان کرد:‌ مدعیان آزادی بیان در دنیای غرب تاب انتشار برنامه‌های جمهوری اسلامی را نیاوردند و 17 شبکه ماهواره‌ای ایران با دستور شخص اوباما از خدمات ماهواره‌ای محروم شدند.

ضرغامی بیان کرد: آنها به قدری از پخش برنامه‌های شبکه‌های ایرانی عصبانی بودند که پخش شبکه آی فیلم که مختص نمایش فیلم‌ است را هم قطع کردند.

*رونمایی از نماد صلح هسته‌ای کشور

در بخش پایانی این مراسم از نماد صلح هسته‌ای کشور با عنوان «فردو؛ نماد صلح و مقاومت ملت ایران» رونمایی شد.

روستای فردو در دوران دفاع مقدس 500 رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل به مناطق عملیاتی اعزام کرده که 250 نفر از آنها جانباز و پنج نفر نیز سال‌ها در زندان‌های رژیم بعثی‌ اسیر بوده‌اند و 108 نفر از جوانان روستای فردو نیز به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/2258/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول