اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران:

200 متخصص پزشکی هسته‌ای در کشور فعالیت می‌کنند

رئیس انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران گفت: در کشور 200 متخصص پزشکی هسته‌ای در 150 مرکز مشغول کار هستند.

200 متخصص پزشکی هسته‌ای در کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن ساغری بعد از ظهر امروز در پنجمین کنگره بین‌المللی و هفدهمین همایش سالانه پزشکی هسته‌ای کشور اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش سه روزه آشنایی همکاران پزشک و علاقمندان این رشته با روش‌های تشخیص و ارائه پژوهش‌های جدید و به روز کردن اطلاعات متخصصان هسته‌ای است که در نهایت به ارتقای سلامت جامعه می‌انجامد.

وی افزود: پس از گذشت سه دهه از انقلاب با وجود مشکلات، پزشکی هسته‌ای از رشد چشمگیری برخوردار شده و صدها دانشجو در مقاطع مختلف در آن مشغول به تحصیل هستند.

ساغری با اشاره به انتشار فصلنامه علمی پژوهشی پزشکی هسته‌ای ابراز داشت: پزشکی هسته‌ای ایران نماد استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای تصریح کرد: به دلیل استفاده از رادیو‌داروها این رشته پرهزینه است و چالش‌هایی مانند تعرفه که با وجود رشد قیمت‌ها ثابت مانده، ادامه کار مراکز را با مشکل مواجه کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مراکز پزشکی هسته‌ای در تامین قطعات یدکی و خرید تجهیزات نیز با مشکل مواجه هستند و جا دارد که دولت در این زمینه کمک‌هایی را برای این مراکز در نظر گیرد.

ارائه 54 سخنرانی کلیدی در همایش

دبیر علمی کنگره پزشکی هسته‌ای نیز در حاشیه این همایش به خبرنگار فارس گفت: 350 نفر شرکت کننده در این همایش داریم که در سه سالن شامل پزشکی هسته‌ای بالینی، علوم پایه (فیزیک و داروسازی هسته‌ای) و تکنولوژیست‌های پزشکی هسته‌ای حضور می‌یابند.

مهرالسادات علوی خاطرنشان کرد: در این همایش هشت میهمان خارجی از آلمان، اتریش، مجارستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان داریم.

وی ادامه داد: پزشکی هسته‌ای علم تشخیص و درمان بیماری با استفاده از مقادیر کم رادیواکتیو است.

علوی متذکر شد: دو کارگاه کار با دستگاه‌های اندازه‌گیری پرتوها و استفاده از رایانه در پزشکی هسته‌ای نیز برای تکنولوژیست‌ها در کنار این همایش برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این همایش 78 مقاله تحقیقاتی به صورت سخنرانی، 88 مقاله به صورت پوستر و 54 سخنرانی کلیدی توسط متخصصان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول