اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

مهمترین معضل در کهگیلویه و بویراحمد اشتغال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین معضل در کهگیلویه و بویراحمد اشتغال افراد جویای کار است.

مهمترین معضل در کهگیلویه و بویراحمد اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج اردلان زینل‌زاده ظهر امروز در آئین افتتاحیه نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز شاهد شروع به کار و آغاز فعالیت دیگر ارکان تعاون هستیم که علاوه بر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اتاق تعاون و بانک توسعه تعاون شاهد افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون هستیم که این مرکز می‌تواند از ارکان مهم در رشد و توسعه سرمایه‌ای این استان باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به نقش تعاونی‌ها در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: در سطح کشوری و این استان به موضوع تعاون و نقش آن در اشتغال توجه نمی‌شود از این رو توجه به این امر و فرهنگ‌سازی صحیح در این خصوص نیازمند عزم راسخ مسئولان و متولیان امر است.

اشتغال مهمترین معضل کشور

زینل‌زاده اشتغال را مهمترین معضل در سطح کشور  عنوان کرد و گفت: مهمترین معضل در کهگیلویه و بویراحمد اشتغال افراد جویای کار است که با بررسی‌های صورت گرفته نرخ بیکاری در این استان رقمی پایین‌تر از نرم کشوری است.

این مسئول بیان کرد: تعاون در راستای سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، ایجاد ارتقاء تولید و رفاه اجتماعی نقش موثری دارد که با این وجود عدم تبیین فرهنگ کار و تعاون در سطح جامعه مدنظر قرار گرفته نمی‌شود.

وی کهگیلویه و بویراحمد را دارای ظرفیت‌های فراوانی خواند و گفت: پراکندگی جمعیت، پایین بودن توان سرمایه‌گذاری از عوامل ضعیف بودن در فرهنگ کار جمعی است با وجود اینکه بیش از 50 درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و این استان بیش از 10 درصد منابع آب را به خود اختصاص داده اما استفاده درستی از منابع آبی در این استان صورت نمی‌گیرد که عمده علل آن اختلاف بین منابع آبی و اراضی شیب‌دار کشاورزی است.

زینل‌زاده الگوی کار و فرهنگ تعاون‌پذیری را از رسالت‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: اتاق تعاون و بازرگانی در سطح کشور و استان می‌تواند به عنوان مجری و بازوان دولت در اصل 44 قانون اساسی و بخش خصوصی موثر واقع شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به توان پایین سرمایه‌گذاری در این استان که درصد بالایی از سرمایه‌گذاری‌ها را از تسهیلات بانکی و دولت تامین می‌کنند عمده مشکلات جامعه هدف بحث ضمانت بوده که انتظار می‌رود با راه‌اندازی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون مشکلات هم استانی‌ها در این خصوص رفع شود.

انتهای پیام/82011/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول