اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

مردم کردستان سرمایه‌ای برای ایران اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مردم کردستان آنها را سرمایه‌ای گرانبها برای ایران اسلامی دانست.

مردم کردستان سرمایه‌ای برای ایران اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که با حضور نماینده مقام معظم رهبری در سوریه برگزار شد، اظهار کرد: سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان خدمات و تحولات بزرگی را در حوزه‌های توسعه‌ای و زیرساختی استان رقم زد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری چندین هزار میلیارد تومانی و ارتقای شاخص‌های مختلف عمرانی و زیربنایی در قالب مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری توانسته است این استان را در بخش‌های مختلف حتی از میانگین کشوری نیز بالاتر ببرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از توسعه خدمات زیربنایی به صدها روستای دورافتاده استان و سرمایه‌گذاری کلان در حوزه‌های اقتصادی و زیربنایی به عنوان دستاوردهای گرانبهای سفر مقام معظم رهبری به استان یاد کرد و اظهار داشت: بدون‌شک در آینده شاهد تأثیرگذاری این پروژه‌ها در توسعه و آبادانی استان خواهیم بود.

شاهرودی به مبحث اشتغال و سرمایه‌گذاری به عنوان دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری در خصوص استان کردستان اشاره کرد و افزود: امیدواریم در سایه تعامل و همدلی بین مردم و مسئولان این دغدغه‌ها نیز به نحو احسن رفع شده و شاهد بالفعل شدن توانمندی‌های استان درحوزه‌های مختلف باشیم.

وی افزود: سفر مقام معظم رهبری به کردستان نقطه عطفی در تاریخ این خطه از میهن اسلامی به شمار می‌آید، چراکه معظم‌له با سفرشان به استان و اقامت 8 روزه در شهرهای مختلف کردستان، این استان را از امنیتی بودن خارج کردند و با عوض ‌شدن نگاه امنیتی به استان، شاهد سرمایه‌گذاری‌ها و گسترش فعالیت‌ها و خدمات عمرانی و اقتصادی در این استان بوده و هستیم.

شاهرودی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر به کردستان مباحثی فراملی را در خصوص وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی بیان کردند که این منویات گهربار مبنایی عملی برای جهان اسلام شد و نام کردستان را بیش از پیش در بین همه مسلمانان جهان مطرح کرد.

وی در پایان ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص استان کردستان و مردمان این خطه افزود: قوم کرد با توجه به اصالت تمدنی  و مسلمان بودن‌شان فرصت و سرمایه‌ای گرانبها برای ایران به شمار آمده و بر همه مسئولان و متولیان امر واجب است که با تمام توان برای رفع دغدغه‌های آنان تلاش کنند.

انتهای پیام/79006/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول