اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ استاندار آذربایجان شرقی:

65 طرح سرمایه‌گذاری خارجی با یک میلیارد دلار عملیاتی شد

استاندار آذربایجان‌شرقی از بهره‌برداری از 3 هزار و 770 واحد صنعتی با اشتغال‌زایی 70 هزار نفر در هشت سال گذشته در استان خبر داد و گفت: 65 طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش یک میلیارد دلار در سطح استان عملیاتی شده است.

65 طرح سرمایه‌گذاری خارجی با یک میلیارد دلار عملیاتی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص شاخص‌های اقتصادی استان نیز به احداث و بهره‌برداری از سه هزار و 770 واحد صنعتی بزرگ و کوچک با اشتغال‌زایی 70 هزار نفر در هشت سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد شهرک‌های صنعتی استان از 9 مورد به 41 مورد افزایش یافته و 65 طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش قریب به یک میلیارد دلار در سطح استان عملیاتی شده است.

وی با بیان این که در سال گذشته به واسطه شرایط اقتصادی کشور، شاهد تحولات چشمگیری در صادرات استان بودیم، افزود: صادرات غیرنفتی استان از 1.1 میلیارد دلار در سال 84 به 2.1 میلیارد دلار در سال گذشته رسید که این رقم به غیر از صادرات خدمات فنی و مهندسی است که خود بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی استان را تشکیل می‌دهد.

علیرضابیگی مردم آذربایجان شرقی را مردمی با تفکر اقتصادی توصیف کرد و گفت: آذربایجان شرقی تا پیش از سال 84، سابقه تولید فولاد نداشت اما اکنون به همت مردم و سرمایه‌گذاران، سالانه 4 میلیون تن فولاد در این استان تولید می‌شود.

40 درصد خوراک صنایع مس کشور از آذربایجان شرقی استحصال می‌شود

وی با بیان این که آذربایجان شرقی در حوزه معدن نیز قابلیت‌های بالایی دارد، گفت: 40 درصد خوراک صنایع مس کشور در این استان استحصال می‌شود و در آینده نزدیک با افتتاح پروژه‌های ذوب مس در استان شاهد تحول بزرگی در حوزه معدن خواهیم بود.

علیرضابیگی یادآور شد: با وجود تبلیغات منفی در خصوص کم‌رونق بودن فعالیت‌های اقتصادی در کشور، 256 واحد صنعتی و معدنی با دو هزار و 740 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری سال گذشته در استان افتتاح شد که حاکی از بی‌اثر بودن تحریم‌ها و بی‌اساس بودن تبلیغات است.

 برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی در تیرماه

وی از برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی در تیر ماه سال‌جاری خبر داد و افزود: تجربه موفق سه دوره قبلی این همایش و حضور سرمایه‌گذارانی از نقاط مختلف جهان، منعکس‌کننده قابلیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری‌های جدید خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به رشد چشمگیر شاخص‌های استان در حوزه حمل و نقل و راه در دولت‌های نهم و دهم، اظهار داشت: قبل از سال 84، در استان آذربایجان شرقی تنها 32.5 کیلومتر آزادراه و بزرگراه احداث شده بود و اکنون این رقم تنها در بخش آزادراه به 238 کیلومتر ارتقا یافته است.

وی با بیان این که اقدامات دولت توانسته است شاخص‌های زندگی در نقاط دور و روستاها را ارتقا دهد، افزود: امروز تمام شهرهای استان از نعمت گاز برخوردارند و در زمینه توسعه زندگی روستایی شاهد جهش و رشد چشمگیری بوده‌ایم؛ در هشت سال گذشته طول راه‌های روستایی استان از 711 کیلومتر به 12 هزار و 700 کیلومتر، تعداد روستاهای برخوردار از آب آشامیدنی از 1827 روستا به 2090 روستا و تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز از 194 روستا به 1029 روستا افزایش یافته است.

علیرضابیگی ادامه داد: در همین مدت تعداد انشعاب آب شهری از 666 هزار به 927 هزار انشعاب، تعداد انشعاب فاضلاب از 237 هزار به 478 هزار انشعاب و سرانه فضای ورزشی استان از 0.3 متر مربع به 0.6 متر مربع رسیده است.

40 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

وی با بیان این که هم‌اکنون 40 درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: در سال 84، یک میلیون و 150 هزار نفر از مردم استان بیمه‌شده تامین اجتماعی بودند که این آمار امروز به یک میلیون و 530 هزار نفر افزایش یافته است.

علیرضابیگی به شاخص‌های استان در بخش بهداشت و درمان نیز اشاره کردو گفت: با افتتاح سه بیمارستان جدید در استان که جزو پروژه‌های مهر ماندگار هستند تعداد بیمارستان‌های استان به 48 بیمارستان با 5500 تخت خواهد رسید که این رقم در سال 84، چهار هزار و 538 تخت بود؛ ضمن این که تعداد درمانگاه‌های استان نیز در هشت سال گذشته از 180 به 313 درمانگاه افزایش یافته است.

ساخت 90 هزار مسکن مهر در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای پروژه‌های مسکن مهر در استان، اظهار داشت: تعهد آذربایجان‌شرقی در موضوع ساخت مسکن مهر، 90 هزار واحد بود که با افتتاح بیش از 39 هزار واحد آن در سفر اخیر هیأت دولت، میزان واحدهای افتتاح شده به 70 هزار واحد رسید.

وی در پایان با اشاره به زلزله 21 مرداد سال گذشته در مناطقی از استان، تعداد خانه‌های روستایی کاملا تخریب شده در اثر این زلزله را  پنج هزار و 500 واحد اعلام کرد و گفت: با تدابیر دولت و شخص رئیس جمهور، خانه‌های آسیب‌دیده هم جزو واحدهای تخریبی قرار گرفت و بر این اساس ساخت و بازسازی 20 هزار واحد مسکن روستایی در دستور کار قرار گرفت.

علیرضابیگی با اشاره به این که در سال گذشته 11 هزار و 500 واحد در مناطق زلزله‌زده تحویل مردم این مناطق شد، افزود: در سال جاری هم ساخت 5 هزار واحد هدف‌گذاری شده است و ان شاءالله در سالروز وقوع زلزله، پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده استان را اعلام خواهیم کرد. 

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول