اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد مهر ماندگار کشور خبر داد

سرمایه‌گذاری 160 هزار میلیاردی برای پروژه‌های مهر ماندگار

معاون ستاد مهر ماندگار کشور گفت: برای پروژه‌های مهر ماندگار در کشور بیش از 160 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری 160 هزار میلیاردی برای پروژه‌های مهر ماندگار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سیدرضا فاطمی در حاشیه جلسه ستاد مهر ماندگار استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه‌های مهر ماندگار در مجموع 160 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری به صورت سنواتی محاسبه می‌شود برای مثال اگر طرحی پنج سال طول کشیده مجموع سنوات آن در هزینه‌کرد را محاسبه می‌کنیم.

وی ادامه داد: از تعداد 920 پروژه مهر ماندگار کشور تاکنون بیش از 400 طرح به طور رسمی به بهره‌برداری رسیده و یا در حال افتتاح هستند.

معاون ستاد مهر ماندگار کشور در ادامه با اشاره به اینکه پروژه‌های مهر ماندگار در سال 91 رشد خوبی داشتند افزود: آزادراه همدان ـ ساوه در طول یک سال 60 درصد پیشرفت و این در حالی است که در سال‌های گذشته فقط سالانه هشت درصد پیشرفت داشته است.

وی اضافه کرد: در ردیف بودجه کشور تعداد 2 هزار و 800 پروژه وجود دارد که ستاد مهر ماندگار تعداد 500 طرح را که برای کشور مهم هستند را انتخاب کردیم.

فاطمی در ادامه تصریح کرد: پروژه‌هایی که انتخاب شدند و زیرمجموعه مهر ماندگار قرار گرفتند با توجه به اینکه برای کشور مهم بودند شامل سد تالوار، طرح‌های پتروشیمی و بزرگ را انتخاب کردیم. 

وی بیان کرد: یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب پروژه‌ها در مهر ماندگار این بود که می‌توان آنها را با برنامه‌ریزی به اتمام رساند و طرح‌هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند با توجه به اینکه با اختصاص بودجه به اتمام می‌رسند اما در برخی مواقع مشکلات بین اداری مانع ایجاد می‌کند.

معاون ستاد مهر ماندگار کشور با بیان اینکه در ستاد مهر ماندگار با انتخاب طرح‌های مهم منابع کشور را بر روی این پروژه‌ها متمرکز کردیم ابراز داشت: با توجه به اینکه در سال 91 درآمد دولت به علت عدم فروش نفت نصف شد اما سرعت پیشرفت پروژه‌ها بسیار زیاد شد.

وی ادامه داد: اگر سرعت پیشرفت طرح‌ها مثل سال‌های قبل ادامه می‌یافت در سال جاری اوضاع خیلی بدتر می‌شد اما با برنامه‌ریزی و تأمین اعتبارات کارها خیلی خوب پیش رفته است.

فاطمی با بیان اینکه ستاد مهر ماندگار تاکنون 60 سفر به استان‌ها برای بررسی روند اجرای طرح‌ها داشته است، گفت: در این سفر با استاندار و مدیران طرح‌ها از نزدیک ارتباط برقرار شد و کارها پیش رفت و موانع را رفع کردیم.   

وی اضافه کرد: امیدواریم در مدت باقی مانده دولت دهم بیشتر این طرح‌ها به اتمام برسند و یا اگر به اتمام نمی‌رسند پیشرفت سریعی داشته باشند، برخی از پروژه‌ها موانعی دارند که باید رفع شود.

معاون ستاد مهر ماندگار کشور در ادامه با اشاره به اینکه پروژه‌های مهر ماندگار استان همدان پیشرفت خیلی خوبی داشت، خاطرنشان کرد: پروژه‌های راه در آخر کار هستند، گازرسانی خیلی خوب بود و به 52 روستا گازرسانی شده و 22 روستا نیز در آستانه اتصال به شبکه گاز طبیعی است.

وی گفت: آبرسانی از سد تالوار به همدان از طرح‌های بسیار مهم استان است، سد شنجور، فاضلاب رزن، پتروشیمی استان شاید تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/89019/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول