اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان بویین زهرا خبر داد

راه‌اندازی کلینیک تغذیه در بویین زهرا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا از راه‌اندازی کلینیک تغذیه در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی کلینیک تغذیه در بویین زهرا

اکبر نصیر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا پیرامون فعالیت‌های حوزه سلامت شهرستان بویین زهرا از ابتدای سال جاری اظهار داشت: کلینیک ویژه تغذیه این شهرستان در ماه گذشته در مرکز بهداشتی درمانی امام سجاد (ع) شهر بویین زهرا دایر شد.

وی افزود: این کلینیک سه روز در هفته بیماران دیابتی، فشار خون، مادران باردار و اطفالی که دچار کاهش رشد هستند را ویزیت می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا بیان کرد: همچنین یکی از کارشناسان ارشد تغذیه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به طور هفتگی در کلینیک تغذیه حضور دارد و به ارایه خدمات می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص جذب خیر در این شهرستان صورت گرفته است، ابراز داشت: همچنین صحبت‌هایی با یکی از خیران کمیته امداد در خصوص ساخت خانه بهداشت «احمدآباد» بخش دشتابی شهرستان بویین زهرا انجام شده است.

نصیر ادامه داد: البته هنوز اقدامات خیلی ویژه در حوزه جذب خیران این شهرستان به انجام نرسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا در خصوص جذب نیروی پزشک این شهرستان عنوان کرد: استقرار پزشک در مرکز بهداشتی و درمانی «شهرک مدرس» با تلاش کارکنان ستادی بویین زهرا و کمک‌های دریافتی از سوی مرکز استان از ابتدای سال جاری صورت گرفته است و پزشک هم‌اکنون در شهرک مدرس بخش شال ساکن بوده و به ویزیت بیماران می‌پردازد.

نصیر اضافه کرد: همچنین یک پزشک در سال 92 به مرکز بهداشتی و درمانی شهری دانسفهان اختصاص یافت و این پزشک در تمام ساعت شبانه‌روز مشغول ویزیت بیماران اورژانسی و غیر اورژانسی شهر دانسفهان است.

وی با تشریح اقدامات و فعالیت‌های هفته سلامت شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: با توجه به شعار سال سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه فشار خون را جدی بگیریم، محور برنامه‌های هفته سلامت نیز متناسب با این شعار سامان پیدا کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا ابراز داشت: امروزه اگر بیماری فشار خون به عنوان بیماری خاموش که علائمی را سال‌ها‌ به دنبال نداشته جدی گرفته نشود، می‌تواند به چشم، مغز، کلیه‌ها و همچنین قلب آسیب برساند و مضر واقع شود.

نصیر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص برپایی چادر سلامت در مصلی نماز جمعه یادآور شد: تا پایان اردیبهشت‌ ماه ضمن برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته، طرح اندازه‌گیری فشار خون کارکنان نهادهای مختلف و کارکنان دولت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح «ده‌گردشی» به طور کامل در روستاهای شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: ویزیت رایگان مادران باردار در طرح «ده‌گردشی» همراه با پزشک انجام شده و سعی و تلاش مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بر این است که در حد توان هیچ یک از مراکز بهداشتی و درمانی بدون پزشک نباشد و تأمین شوند.

انتهای پیام/77005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول