اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت:

وزارت بهداشت عملکرد موفقی را در پوشش سلامت جسمی افراد داشته است

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت با بیان این‌که وزارت بهداشت عملکرد موفقی را در پوشش سلامت جسمی افراد داشته است، گفت: در کشور ما بهداشت نقش مهم و اصلی را در حفظ سلامتی و آموزش‌های مختلف در این حیطه را داشته است.

وزارت بهداشت عملکرد موفقی را در پوشش سلامت جسمی افراد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسین آیتی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره طرح شافی در همدان اظهار داشت: در هر کشوری وزارت بهداشت متولی سلامت جسمی افراد است که با برنامه‌ریزی‌های مختلفی این امر در کشور ما به بهترین شکل محقق شده است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت عملکرد موفقی را در پوشش سلامت جسمی افراد داشته است، گفت: در کشور ما بهداشت نقش مهم و اصلی را در حفظ سلامتی و آموزش‌های مختلف در این حیطه را داشته است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان ادامه داد: از جمله کار‌هایی که در این سال‌ها صورت گرفته این است که تا کنون 98 درصد جمعیت کشور زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند که این امر از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز مورد تشویق قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سلامت ابعاد مختلفی دارد که سلامت جسم یک بعد آن را تشکیل می‌دهد و ابعاد مهم دیگر آن شامل سلامت روان و سلامت معنوی در جامعه برای افراد است.

آیتی تصریح کرد: سلامت جسم و آنچه که پوشش بهداشت را نشان می‌دهد فقط بخشی از سلامتی است و مهم‌ترین بخش آن به سلامت روان و معنوی برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: در راستای بالا بردن سلامت روان و سلامت معنوی در جامعه همه دستگاه‌های متولی باید به این مقوله رسیدگی و برنامه‌ریزی‌های جدی انجام دهند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت یادآور شد: رعایت حقوق بیماران، کرامت انسانی، رعایت حریم حقوقی بیماران و ... از نکاتی است که در سلامت روان و سلامت معنوی باید به آن توجه داشته باشد.

وی تأکید کرد: پزشک با هر لباس و پوششی نمی‌تواند در بالین بیمار حاضر شود و همین باعث شد تا در سال 77 قانون انطباق مؤسسات پزشکی با شرع انجام شود که در زمان اصلاحات حملات زیادی به این طرح شد اما در طی سال‌های اخیر توجه بهتری به این موضوع شده است.

آیتی عنوان کرد: آموزه‌های اسلامی که امروز در اختیار ماست بسیار در سلامت جسم و روح و روان مؤثر است و باید به این موضوع واقف باشیم که آموزه‌های دینی و تعالیم اسلام نعمت بزرگی است که در اختیار ما قرار گرفته و باید قدر آن را بدانیم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به بحث اعتباربخشی به بیمارستان‌ها گفت: هر ساله بیمارستان‌های مختلف کشور از طریق فعالیت‌های مختلف، اعتباربخشی می‌شوند که تمام شاخصه‌ها را در این طرح می‌سنجیم اما نکته مهم این است که در این طرح باید بیمارستان‌هایی که نمره کم یا زیاد گرفتند مورد تقدیر یا تنبیه قرار بگیرند.

انتهای پیام/89007/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول