اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

بازدید رئیس مرکز بهداشت تویسرکان از پایگاه‌های تغذیه مدارس شبانه‌روزی

رئیس مرکز بهداشت تویسرکان از پایگاه‌های تغذیه مدارس شبانه‌روزی این شهرستان بازدید کرد.

بازدید رئیس مرکز بهداشت تویسرکان از پایگاه‌های تغذیه مدارس شبانه‌روزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، عصر امروز مهدی کریمی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان، احمد قلخان‌باز، کارشناس بهداشت و محیط، زهرا کولیوند، مسئول واحد بهداشت مدارس، همچنین جمعی از مسئولان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تویسرکان از پایگاه تغذیه سه مدرسه شبانه‌روزی سرکشی کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان تویسرکان با همراهی کارشناسان و مسئولان وضعیت پایگاه تغذیه مدارس شبانه‌روزی راهنمایی نمونه دولتی پسرانه حیقوق نبی (ع)، دبیرستان نمونه دولتی شهید بهشتی و دبیرستان دخترانه الزهرا(س) شهر سرکان را از نزدیک مورد بازرسی قرار داد.

وی در ابتدا از انبار تغذیه، خوابگاه و بهداشت گروه آشپزی و وضعیت بهداشتی آشپزخانه سه مدرسه شبانه‌روزی بازدید کرد.

در پروسه زمانی بازرسی و سرکشی، مدیران و مسئولان مربوطه مدارس، مشکلات و نیازها را با مسئولان بهداشت و آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

در حاشیه این بازدید مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، هدف از سرکشی از پایگاه‌های تغذیه مدارس شبانه‌روزی را بررسی روند سلامت تغذیه دانش‌آموزان که همان آینده‌سازان و مدیران کشور دانست و اظهار داشت: سلامت کودکان، نوجوانان و جوانان مهم‌ترین و اولویت اصلی در حوزه بهداشت و درمان محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: حفظ و ارتقای سلامت جامعه با استفاده بهینه و درست از همه امکانات در رأس برنامه‌های ما قرار دارد و ما تلاش داریم با همکاری و همگرایی آموزش و پرورش این مهم را تأمین کنیم.

رئیس مرکز بهداشت تویسرکان تصریح کرد: افزایش نرخ ضریب سلامت رشد و توسعه همه‌جانبه را به دنبال دارد و رعایت اصول تغذیه به قاعده تأکید شده نقش حائز اهمیتی را در تحقق توسعه پایدار ایفا می‌کند.

وی، سلامت قشر دانش‌آموز را در فرهنگ‌سازی عادات غذایی سالم  دانست و ابراز داشت: تغدیه درست کمک می‌کند افراد در کسب اهداف تعریف شده خود موفق‌تر عمل کنند و ترویج این امر در سطح جامعه نشاط و شور تلاش و همت مضاعف را دوچندان خواهد کرد.

کریمی تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ اصول سلامت در خانواده سبب پویایی جامعه می‌شود.

وی، هفته سلامت امسال را 18 تا 24 فروردین اعلام کرد و اذعان داشت: امیدواریم در سال جاری با به‌کارگیری شعار سازمان بهداشت جهانی « فشار خون را جدی بگیریم » برای سالم زیستن آحاد مردم فرهنگ‌سازی کنیم.

تعادل‌سازی رفتارهای غذایی انسان نقش کاربردی در سلامت دارد

کارشناس بهداشت و محیط تویسرکان نیز در همین راستا به فارس گفت: همه سال یک هفته در فروردین ماه هفته سلامت به شکل نمادین بین اقشار مختلف جامعه حساس‌سازی می‌شود.

احمد قلخان‌باز، بازدید از پایگاه‌های تغذیه مدارس را حساس‌سازی نسبت به سلامت دانش‌آموزان خواند و تصریح کرد: توجه و دقت نظر بر نحوه رشد دانش‌آموزان به عنوان مدیران نسل آینده‌ساز کشور یک ضرورت است، چراکه سلامت قشر جوان اقتدار جامعه را می‌سازد.

وی تصریح کرد: تغذیه و نحوه مصرف آن، یک اصل برای بهداشت و درمان است و بررسی و سرکشی از تمام مراکز در این خصوص یکی از برنامه‌های مستمر ما به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته سلامت « فشار خون را جدی بگیریم» اعلام شده، گفت: همه به ویژه مادران سعی کنند عامل فشار خون یعنی نمک را از سفره حذف کنند.

قلخان‌باز با اشاره به اینکه کاهش نرخ ضریب بیماری فشار خون با هماهنگی و بسیج همه دستگاه‌های عامل به ویژه خانواده‌ها امکانپذیر است، افزود: در صورتی که فشار خون نرمال باشد، بیماری‌هایی نظیر سکته مغزی، قلبی و عروقی و کلیوی نیز کنترل و شیوع پیدا نخواهد کرد.

وی در پایان تأکید کرد: سلامت پایه پیشرفت یک کشور است که این مهم تنها پیشگیری و کنترل رفتارهای غذایی در چارچوب تعادل‌سازی است.

انتهای پیام/89010/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول