اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت محیط استان اردبیل:

صدور 1909 کارت بهداشتی / 5 آزمایش آب نتیجه نامطلوب داشت

رئیس مرکز بهداشت محیط استان اردبیل گفت: در ماه‌های اخیر با کمک مراکز نظارتی و بهداشتی بیش از یک هزار و 909 کارت معاینه بهداشتی و سلامت برای واحدهای عرضه‌کننده مواد غذایی صادر شده است.

صدور 1909 کارت بهداشتی / 5 آزمایش آب نتیجه نامطلوب داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد دانه‌زن صبح امروز در جلسه بهداشت و سلامت اردبیل اظهار داشت: ما با حساسیت بیشتر بحث کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و عرضه آن را انجام می‌دهیم و با توجه به میهمان‌پذیر بودن استان اردبیل این کار در تابستان نیز با دقت اجرایی می‌شود.

وی گفت: در قالب طرح بسیج سلامت ایام نوروز اول اسفند ماه تا 15 اسفند ماه موفق شدیم کنترل‌ها و نظارت‌های خوبی را داشته و نتایج مثبتی را به دست آوریم.

رئیس مرکز بهداشت محیط استان اردبیل با بیان اینکه در این 45 روز بیش از 12 هزار و 24 مورد بازرسی از اماکن و مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی شامل رستوران‌ها، تالار‌ها،‌ چلوکبابی‌ها و کباب‌فروشی‌ها انجام شد، افزود: با این تعداد بازدید موفق شدیم ده‌ها تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته را جمع‌آوری و امحا کنیم.

دانه‌زن عنوان کرد: در این مدت از 718 مورد مواد غذایی حساس نمونه‌برداری کردیم که اغلب شامل آجیل و تنقلات بوده که در 59 مورد جواب نامطلوب و این مواد غیر‌قابل مصرف بوده است که خاطیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول بیان داشت: در این مدت از 46 اماکن بین راهی و 148 مورد رستوران بین راهی بازدید داشتیم که 11 مورد صاحبان اماکن خاطی به دلیل تخلفاتی که انجام داده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس مرکز بهداشت محیط استان اردبیل یادآور شد: 444 بار از آب‌های گرم سرعین، مشگین‌شهر، کوثر و اردبیل بازدید کردیم و تذکرات لازم را در رفع بسیاری از ایرادات بهداشتی به صاحبان طرح‌ها اعلام کردیم.

کشف 2.5 تن گوشت فاسد در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دانه‌زن در بخش دیگری از سخنان خود از معدوم‌سازی 31 تن مواد غذایی فاسد در این ایام خبر داد و افزود: بیش از 28.5 تن در ایام نوروز و 2.5 تن نیز در روزهای گذشته جمع‌آوری شده که در این باب باید از همکاری دامپزشکی در جمع‌آوری گوشت‌های فاسد 2.5 تنی قدردانی کنیم.

وی تصریح کرد: ما از عرضه‌کنندگان مواد گوشتی و آلایش‌های آن بازدید کردیم و افراد متخلف را در چندین نوبت به مراجع قضایی معرفی کردیم.

رئیس مرکز بهداشت محیط استان اردبیل از بازدید بازرسانی از ترمینال‌ها و فضاهای عمومی به ویژه مصرف آب در چندین نوبت خبر داد و ادامه داد: 399 نمونه میکروبی گرفته شده که 394 مورد آن مطلوب و پنج مورد نامطلوب بوده است.

دانه‌زن گفت: از تعداد 4 هزار و 109 نمونه کلر‌سنجی نیز 3 هزار و 835 مورد مطلوب و 274 مورد نامطلوب بوده است.

این مسئول بازرسی از کلیه مخازن آب آشامیدنی را یادآور شد و تاکید کرد: در این زمینه 308 پرونده به دادگاه ارجاع شده و 18 واحد نگهداری و مخازن آب تعطیل شده است.

رئیس مرکز بهداشت محیط استان اردبیل ادامه داد: 14 اکیپ بازرسی ما در این مدت به صورت دو نفره انجام وظیفه کرده و شبانه‌روز در حفظ سلامت جامعه فعالیت داشته‌اند.

دانه‌زن به بازدیدهای مشترک با همکاری دستگاه‌های ذیربط اشاره کرد و یادآور شد: این بازدیدها 58 مورد اتفاق افتاده که در این بازدیدها یک هزار و 909 مورد کارت معاینه بهداشتی صادر و با 266 مورد فعالیت دست‌فروش‌ها و دوره‌گردها نیز برخورد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: ما با به کارگیری 30 نفر نیروی انسانی موفق شدیم بیش از 20 هزار ساعت فعالیت نظارتی بهداشتی را انجام دهیم.

انتهای پیام/62007/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول