اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان اعلام کرد

انجام نظارت‌های بهداشتی بر ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر ریگان

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: نظارت بهداشتی و تخصصی بر مراکز و ایستگاه‌های جمع‌آوری در این شهرستان انجام می‌شود.

انجام نظارت‌های بهداشتی بر ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر ریگان

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان با اشاره به وظیفه نظارتی دامپزشکی اظهار داشت: این نظارت‌ها شامل بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، فرآوری، بسته‌بندی، استحصال و عرضه این فرآورده‌ها می‌شود.

وی افزود: یکی از حساس‌ترین و پراهمیت‌ترین نظارت‌های دامپزشکی، نظارت بر ایستگاه‌های جمع‌آوری کننده شیر و تانکرها و خودروهای حمل کننده شیر است.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان تصریح کرد: شهرستان ریگان با توجه به دارا بودن بافت و تیپ شیردهی از جمله گاوجرسی، هلشتاین، بز راینی و گوسفند کرمانی عامل تولید شیر با راندمان مطلوب در استان کرمان است.

وی عنوان کرد: روزانه جمع‌آوری 9 تن شیر توسط سه ایستگاه موجود در روستاهای رحمت‌آباد، حسن‌آباد گنبکی و محمدآباد سرحدی این شهرستان انجام و شبکه دامپزشکی به صورت روزانه از ایستگاه‌های مذکور اقدام به نمونه‌برداری می‌کند.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان افزود: آزمایش‌های تشخیصی انجام و در مواقع لزوم برای آزمایش‌های تکمیلی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان موارد ارجاع می‌شود و همچنین از تانکر و خودروهای حمل شیر بازدیدهای روزانه به عمل می‌آید.

جعفری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، هشت مورد کلاس آموزشی ویژه متصدیان این صنف برای آشنایی با اصول بهداشتی به منظور جلوگیری از آلودگی‌های میکروبی و زیست محیطی این فرآورده در محل این شبکه برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه در سال‌جاری برگزاری دوره آموزشی ویژه دامداران و عشایر فعال شهرستان در پرورش دام‌های داشتی بوده که اصول بهداشتی شیردوشی و مواردی از قبیل بیماری پستان شرح داده می‌شود.

جعفری افزود: امیدواریم با توجه به جمعیت دامی بالا، موقعیت مهم استراتژیک شهرستان و بالا بودن آمار نژادهای دامی با کیفیت مطلوب شیر از جمله گاو جرسی شاهد راه‌اندازی کارخانه شیر در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/80014/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول