اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام بزرگواری در گفت‌وگو با فارس

هدف دشمن از توهین به مقدسات ایجاد تفرقه میان مسلمانان است

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفت: هدف دشمنان از توهین به مقدسات اسلامی ایجاد تفرقه میان مسلمانان است.

هدف دشمن از توهین به مقدسات ایجاد تفرقه میان مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سوق حجت‌الاسلام سید علی محمد بزرگواری نماینده مردم  شهرستانهای کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در واکنش به نبش قبر حجربن عدی اظهار کرد: در واقع بحث برخورد وهابی، سلفی‌ها و تکفیری‌ها با بقاع متبرکه و مزار شریف شهدای راه اهل بیت، این تازگی ندارد و ید طولانی و مسبوق به سابقه است.

بزرگواری عنوان کرد: ما باید سوال کنیم حجربن عدی را کی و چه کسانی به شهادت رساندند و مزار ایشان توسط چه کسانی خراب شد.

وی تصریح کرد: حجر و یاران با وفایش وقتی از شام خارج می شوند به دستور معاویه به شهادت می‌رسد و امروز مزار این صحابه پیامبر(ص) توسط تروریست‌های سوریه و سلفی‌ها و وهابی‌های بدتر از صهیونیست خراب می‌شود که در همان راستای حرکت معاویه گویانه است.

بزرگواری تشریح کرد: این یک حرکت طولانی دشمنی با امیرالمؤمنین و دوستان امیرالمؤمنین است.

وی اظهار کرد: این حرکت به حکومت آل‌سعود خبیث، آمریکا، انگلیس و عربستان منتهی می‌شود و توسط گروه‌های القاعده، وهابی و سلفی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حرکت مخالف حرکت مسلمانان و اسلام است و می‌خواهند از این حرکت بین مسلمانان تفرقه بیفکنند و خود به خود تمام مسلمانان آگاه این حرکت قبیح را محکوم می کنند.

بزرگواری افزود: این حرکت و جسارت تازگی ندارد و فرقه‌های تکفیری، سلفی و وهابی به عنوان عوامل بیگانه به دستور اربابشان صورت گرفته و به شیعیان و مقدسات توهین می‌کنند و می‌خواهند بین مسلمانان تفرقه و اختلاف بیفکنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این حرکات ضدشیعه و ضد اسلام است و همه از ناحیه آمریکا و صهیونیست است و توسط حکومت آل سعود تغذیه می‌شوند و این‌ها به دنبال جنگ فرقه ای ،طایفه‌ای و مذهبی در خاورمیانه و در بین مسلمانان هستند.

بزرگواری گفت: اگر این‌ها روزی توانسته اند بر همه بلاد اسلامی حکمرانی کنند به همین مقدسات و بقاع متبرکه شیعیان توهین می کنند.

وی بیان کرد: مسلمانان و شیعیان بیدار باشند و جلوی این فتنه انگیزی‌ها و اختلافات را بگیرند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه مسلمانان و شیعیان  برای جلوگیری از این حرکات، بحث بیداری اسلامی است و پیروان اهل بیت و امام علی (ع) باید با توجه به مقوله ولایت‌پذیری خود توجه ویژه کنند و ما باید در همین راستا و پیروی از رهبر عزیزمان از دولت و ملت مظلوم سوریه حمایت کنیم که آنها نتوانند از این جسارت ها کنند.

بزرگواری در پایان خاطر نشان کرد: علمای اسلام و شیعیان و سنی  باید به فکر وحدت مسلمین  باشند و در این برهه حساس باید در مقابل این حرکات ناشیانه و متحجرانه ایستاد و نباید بگذارند این فرقه‌های ضاله در میان مسلمانان بوجود آید و به اختلافات دامن بزنند.

انتهای پیام/2571/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول