اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برگزاری همایش گرامی‌داشت هفته معلم در چرام با حضور مسئولان استانی

با حضور معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، همایش گرامی‌داشت هفته معلم در چرام با شرکت همه جانبه فرهنگیان برگزار شد.

برگزاری همایش گرامی‌داشت هفته معلم در چرام با حضور مسئولان استانی

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حمید زرافشان ظهر امروز در همایش گرامی‌داشت مقام معلم در چرام ضمن تبریک این مناسبت به فرهنگیان و با ابراز خوشحالی از برگزاری این همایش در یک سالن ورزشی اظهار کرد: سالن‌های ورزشی چرام از سال 85 با اعتبار 110 میلیون تومان احداث شده و در این منطقه در حال حاضر چهار پروژه ورزشی داریم.

معاونت تربیت ‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این‌که ما خداوند را به عنوان معلم اول یاد می‌کنیم که به پیامبر اکرم (ص) نازل کرد « بخوان به نام پروردگارت کسی که تو را خلق کرد»، عنوان کرد: خداوند آیات خود را از طریق معلمی به بندگانش ابلاغ کرد.

وی با تأکید بر این مطلب که شرافت و مرتبت معلمی در واقع زمانی می‌تواند اهمیت پیدا کند که بتواند شان خداوند و پیامبر (ص) را محقق کند، استاد مطهری را نمونه معلم واقعی دانست که توانست نقش معلمی خود را به نحو مطلوب ایفا کند.

این مسئول با اشاره به نگاه امام راحل در خصوص نقش معلم به عنوان نقش انبیا، خاطرنشان کرد: انبیا در واقع معلمان هستی قلمداد می شوند و ما ملت باید از آنان درس آموخته و آینده‌ای درخشان برای کشور خود ترسیم کنیم.

زرافشان تصریح کرد: مقام عظمای ولایت در سخنان خود دست توانی معلم را به گونه‌ای ترسیم کرد که آینده را به آنان سپرد و استاد مطهری هم معلم را به عنوان یک نیروی فکری دانسته است.

وی مطهری را به عنوان یک معلم نمونه یاد کرد و با طرح این پرسش که شهید مطهری دارای چه ویژگی‌هایی بود، مهم‌ترین ویژگی‌های یک معلم را ویژگی‌های علمی و اخلاقی دانست و گفت: اگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهید بزرگوار عنوان کنیم، حضور با خضوع وی در کلاس درس بود که از تقوای خاصی برخوردار بوده و به عنوان یک فرد قرآنی از این استاد مطهر نام برده می‌شود.

این مسئول با اشاره به ویژگی‌های علمی استاد مطهری، تسلط کامل وی بر موضوعات روز را از ویژگی‌های این استاد برشمرد و اذعان داشت: شهید مطهری یک هنر تشخیص مسائل داشتند و به مسائلی می‌پرداخت که بتواند به دانش‌آموزان خود تشریح و تفهیم کند.

زرافشان در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که به عنوان معلم باید بتوانیم سیاست‌ها و اندیشه‌های استاد مطهری را به شاگردان خود القا کنیم، اظهار امیدواری کرد که معلمان بتوانند رسالت خود را به نحو مطلوب انجام داده و برای ایادی جامعه اسلامی مؤثر باشند.

انتهای پیام/82003/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول