اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

هوشمندسازی در مدارس به جد مورد توجه واقع می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: بنابر طرح تحول بنیادین، مدرسه‌سازی نیز باید تفاوت رویکردی با قبل داشته باشد و مسائلی مانند هوشمندسازی و ورزش در مدارس به جد مورد توجه واقع می‌شود.

هوشمندسازی در مدارس به جد مورد توجه واقع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا حاجی‌بابایی بعدازظهر امروز در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در پایگاه شهید دوران شیراز اظهار داشت: تمام مسائل و مشکلات یک کشور در درازمدت از طریق آموزش و پرورش قابل حل است.

وی افزود: در آخرین کتاب‌هایی که در غرب با عنوان استراتژی امنیت چاپ شده است، مهم‌ترین مؤلفه امنیت در یک کشور نیروی انسانی تربیت شده دانسته شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر انسان‌های یک جامعه تربیت شده باشند، هیچ‌کس نمی‌تواند ضربه‌ای به آن کشور وارد کند.

مقام ارشد آموزش و پرورش ادامه داد: این که فردی حاصل سال‌ها تلاش خود را برای ساخت یک مدرسه هزینه کند، توفیقی است که تنها نصیب بندگان خاص می‌شود.

به گفته وی، ساخت یک مدرسه و تربیت 500 دانش‌آموز به طور غیرمستقیم تربیت هزاران انسان را در پی دارد و این کار معامله‌ای است که ضرری برای آن متصور نیست.

حاجی‌بابایی بیان کرد: هدف طرح تحول، تربیت انسان‌هایی است که به معلم خود به پدر و مادر و دیگر افراد جامعه احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش درمان هر دردی است، ابراز داشت: گاه ثروتمندترین افراد به دلیل تربیت نادرست فرزند خود دنیای جهنمی پیدا می‌کنند و برخی در وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی به سبب تربیت درست و خانواده منسجم و مبتنی بر قواعد انسانی، از زندگی کمال لذت را می‌برند.

حاجی‌بابایی افزود: زیبایی‌ها در جهان از تربیت بوده و هر نازیبایی از عدم تربیت است.

به گفته وی، 124 هزار پیامبر برای تربیت آمده‌اند؛ همان‌گونه که خداوند در مورد تزکیه و تعلیم امت توسط پیامبر لفظ «لقد منا‌الله علی‌المومنین» را به کار برد و این تنها جایی بوده که خداوند بر بندگان خود منت نهاده است.

وی در پایان تلاش خیران را دلیل افزایش افتخارات و مدال‌های دانش‌آموزان در المپیادهای داخلی و بین‌المللی دانست و گفت: بنابر طرح تحول مدرسه‌سازی نیز باید تفاوت رویکردی با قبل داشته باشد و مسائلی مانند هوشمندسازی و ورزش در مدارس به جد مورد توجه واقع شود.

انتهای پیام/2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول